Avatar billede flemboy Nybegynder
01. december 2010 - 11:39 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

printerfejl

Begge mine printere er begyndt at udskrive det rene kode-volapyk,når jeg vil printe en mail eller en kontoudskrift fra netbank.

Jeg er bange for, at det er noget galt med browseren Internet Explorer,da den bruges til at skabe kontakten.
Kan det tænkes, at den er blevet fejlbehæftet og hvad kan der gøres ved det?
Avatar billede madsens90 Praktikant
01. december 2010 - 11:45 #1
Prøv at afinstaller din printer, hent den nyeste driver til den, og så installer den igen.

Hvis du skal have hjælp til afinstallation og installation af printer så sig til, eller hvis det er hjælp til at finde en driver.

Har set den fejl nogle par gange før, og løsningen ovenover har hjulpet mig 60% af gangene.
Avatar billede flemboy Nybegynder
01. december 2010 - 11:53 #2
Der er samme fejl på TO printere, så det er ikke den enkelte printerdriver, der er kuk i , men det må være noget overordnet.
Avatar billede madsens90 Praktikant
01. december 2010 - 11:58 #3
Det ved man først når man har prøvet. :)

Når du i Internet Explorer går op i menuen, trykker på udskriv, og derefter trykker på "indstillinger". Står den så til at printe ud i A4?
Avatar billede flemboy Nybegynder
01. december 2010 - 12:10 #4
Ja , det gør den
Avatar billede senvef Nybegynder
01. december 2010 - 12:19 #5
Jeg får det også tit når jeg printer fra min kontoudskrifter fra min netbank. Har prøvet med flere pc'er og 2 printere.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. december 2010 - 12:21 #6
Prøv da først og fremmest at installere Google Chrome, Apple Safari, Firefox eller en anden internet browser, hvis du har mistanke til browseren.

Hvis det er det eneste sted fra, den laver volapyk, skulle det være såre besynderligt hvis det var en driverfejl på begge printere på en gang.
Avatar billede flemboy Nybegynder
01. december 2010 - 12:50 #7
Jeg er mere og mere sikker på, at der er Explorer, der er galt med.

Fejlen opstår med printerne slukket og hvis jeg klikker på "vis udskrift" på en konto-side.
Der kommer så det rene kodeævl.
Det forbandede er , at Explorer er den eneste browser, der kan anvendes i Danske Banks Netbank.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. december 2010 - 13:11 #8
Det behøver ikke at være internet explorer der laver fejl. Sådan en fejl vil også vise sig i "vis udskrift", hvis der er problemer med driveren. Internet Explorer bruger jo netop driveren til at fortolke, hvordan printoutput vil se ud på den gældende printer.

Da der på Windows findes nogle UniDriver filer, der bruges af alle printere, kunne det lyde som om det er disse der er defekte.

Hvis det er XP, kan du forsøge at slette alle printere på din PC. Herefter sletter du driverne ( i printerfolderen klikker du på "Filer" menuen, vælger "Serveregenskaber", og vælger fanebladet "Drivere" - her sletter du driverne... - kan kræve genstart af PC´en, efter du har slettet printerne, før filerne ikke er låst).

Tjek nu i folderen c:\windows\system32\spool\printers, og slet alt hvad der måtte ligge her. Det samme gør du med folderen c:\windows\system32\spool\drivers - incl. undermapper.

Genstart maskinen - som nu er 100% fri for gamle printerdrivere. Installer printerne på ny - EN ad gangen, og test dem en ad gangen. Det kunne jo tænkes, at den defekte driverfil indføres med en af printerdriverne.

Virker det fortsat ikke, skal vi også forbi registreringsdatabasen...

Alt ovenstående kan iøvrigt let og elegant omgås, ved at bruge Windows systemgendannelse til at gendanne din PC til et tidspunkt, før den drillede.... - men så mister du alle de andre ændringer du har lavet siden da.
Avatar billede flemboy Nybegynder
01. december 2010 - 13:26 #9
Jeg kører Windows7, 64 bit.
Er der ikke et sted, man kan gå ind og reparere drivere.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. december 2010 - 13:55 #10
I princippet foregår det på samme måde som jeg har beskrevet for XP... - jeg har bare endnu ikke selv forsøgt mig med Win7, og vil derfor ikke garantere det foregår lige så smertefrit :-)
Avatar billede flemboy Nybegynder
25. marts 2011 - 11:14 #11
Der er ingen løsning