Avatar billede bjarke Nybegynder
05. januar 2000 - 09:58 Der er 8 kommentarer og
5 løsninger

Programmet 'Fortryd'

Min mors(!) computer kører hele tiden på harddisken. Når jeg trykker CTRL+ALT+DEL kan jeg se, at der kører et program, som hedder 'Fortryd'. Der står at programmet ikke svarer. Når jeg lukker det (End task) holder computeren op med at køre på harddisken.

Hvad gør programmet 'Fortryd' og hvordan løser jeg problemet? Problemet kommer hver eneste gang computeren tændes ('Fortryd' ligger ikke i StartUp).

- Bjarke
Avatar billede qpv Nybegynder
05. januar 2000 - 10:12 #1
Starte regedit.exe op under Start menu og Køre. Slette linie 'Fortryd' under "HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run"

Avatar billede gnarf Nybegynder
05. januar 2000 - 10:23 #2
Lidt nemmere måske. "start->kør->msconfig" fanen længst til højre indeholder de programmer som windows starter under indlæsning. Du skal så bare fjerne fluebenet ud for "fortryd" programmet.
Avatar billede johnnyboy Nybegynder
05. januar 2000 - 11:58 #3
Kører du Windows 95 eller Windows 98??

Hvis du kører med 98' kan du gå ind i windows\system\Msconfig.exe
Derinde går du ind under fanen "start" (mener jeg den hedder, jeg sidder ikke ved en 98'er lige nu) Det er ihvertfald den fane der er længst til højre i øverste hjørne.
Derinde finder du programmet "fortryd" og fjerner fluebenet ved siden af den.
På denne måde starter programmet ikke når du genstarter, så må du se om det virker.
PS. Du kan altid gå ind og sætte programmet til at køre igen, hvis du ønsker det.
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2000 - 12:02 #4
Er der ikke tale om en Amitech?
Avatar billede bjarke Nybegynder
05. januar 2000 - 14:51 #5
johnnyboy >> Windows 95

kharder >> Jeg kan ikke huske det, men jeg tror, at du har ret.

Nu har jeg vist nogle ting jeg kan prøve af, men der er ikke nogen af jer, der har svaret på hvad programmet bruges til.

- Bjarke
Avatar billede kettnovitch Nybegynder
05. januar 2000 - 22:30 #6
hvis det er Amitech, så har den et fortrydsystem, der kan fjerne de spor, et program har efterladt sig i computerens systemopsætning. Hvis din coumputer er blevet ustabil efter installation af et program, er det ved hjælp af fortrydssystemet muligt at genoprette computeren, så den fungere på samme måde som før programmet blev installeret. Du skal lige bemærke at det ikke er et afinstalleringsprogram, fortrydsystemet fjerner ikke programmer det må du selv gøre selv gøre som du plejer. Du kan faktisk gå helt tilbage til fabriksindstillingerne med fortrydsystemet.
Ellers må din mor have en brugsforvirring.
VH KK
Avatar billede bjarke Nybegynder
06. januar 2000 - 13:09 #7
Vil det sige, at det er ligemeget at droppe programmet, hvis det alligevel ikke virker?

Kan programmet i øvrigt hedde noget andet end 'Fortryd' i msconfig (min mor kunne ikke se det).
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2000 - 00:13 #8
Hvis det er fastinstslleret på PC'eren fra starten, så er det ikke sikkert det fremgår af msconfig. Hvis det er det faste fortrydprogram som der er probolemer med på en Amitech, så vil jeg  vælge at reinstallere programmet. En anden ting kunne være, at det ikke er Y2K sikret, Derfor bliver det ved med at køre og køre, fordi det ikke kan finde ud af det. Her kan Net2000 måske hjælpe, da den kan gå ind og rette programmet op  til Y2K.

Jeg vil dog næsten tro, at der ligger en opdatering på Amitech sider, som blot skal hentes ned og installeres. Prøv det.

Det ligger på maskines egen hjemmeside hos Amitech. Stop så programmet ved hjælp af Ctr.+Alt+del og opdater programmet.
Avatar billede bjarke Nybegynder
07. januar 2000 - 17:35 #9
Tak, jeg prøver at undersøge det.
Avatar billede bjarke Nybegynder
04. august 2000 - 18:24 #10
Tak for hjælpen. Jeg har desværre ikke fået det til at virke, men jeg får heller ikke kigget så meget på det mere.

Håber, at I kan leve med at dele pointene ligeligt...
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2000 - 00:44 #11
<;o) Taaak
Avatar billede bjarke Nybegynder
05. august 2000 - 14:31 #12
Seeeelv taaaaak ;-)

I øvrigt er det en kanon forbedring, at man bliver mindet om, at man har nogle besvarede spørgsmål liggende (det er ikke altid man lige har styr på det).
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2000 - 23:39 #13
Yes!