Avatar billede uth Nybegynder
30. november 2010 - 12:01 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

SBS 2008 blå skærm - hvordan identificerer jeg problemet?

Efter et pludseligt strømsvigt forårsaget af vejret gik vores sbs 2008 ned og kan ikke starte igen...den kommer forbi valg af styresystem og starter også på windows...en 10 sekunders tid og så blitzer den blå skærm og den genstarter.

Så der er jo et eller andet galt Jeg har prøvet fra DVDen at køre startrep.exe og den siger, at der ingen fejl er. Men ikke desto mindre glimrer serveren ved at bliltze den blå skærm og gå ned. Så et eller andet problem er der jo.

Hvis nogen har nogle gode ideer hører jeg gerne herom :o)
Avatar billede uth Nybegynder
30. november 2010 - 12:46 #1
Har ligeledes kørt memory diagnostic tool uden at finde fejl. Har også kørt back-up fra 1 time før maskinen gik ned...men stadig blå skærm...
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
30. november 2010 - 13:21 #2
skriv ned hvilken fejl du får på den blå skærm, f.eks. 0x0000008e (det er den første i rækken der er vigtig).

Og søg så på google på dette.
Avatar billede uth Nybegynder
30. november 2010 - 13:33 #3
Det ville jeg gerne, men den genstarter så hurtigt, at den blå skærm kun står der et splitsekund. Det er ikke sådan at den "dumper" fejlen et eller andet sted, hvor jeg kan finde den?
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
30. november 2010 - 13:40 #4
den dumper RAM indhold, driver info og andet relevant direkte til en fil, så det er ikke lige til, da det som sådan er ikke-menneske-læseligt.

Men de ligger i system roden. (C:\windows\system32\).

Og den blå skærm bør stå der i 1-2 sekunder før den går videre, så prøv en to-tre gange indtil du når at se hvad der står.

Her er et eksempel på hvordan den ser ud, og fejlkoden står altid samme sted:
Link til billede
Avatar billede uth Nybegynder
30. november 2010 - 14:19 #5
Hmm - tjah - ikke desto mindre går det så stærkt, at den ikke kan læses. Det jeg har fundet ud af, at man så kan gøre, er at trykke F8 under opstarten og fravælge automatisk genstart, så bliver den blå skærm nok så nydeligt stående. Og her får jeg så at vide at fejlen er en STOP 0X00000058 FTDISK_INTERNAL_ERROR og når jeg googler den, ser det faktisk lidt træls ud...jeg forsker lidt videre :-(
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
30. november 2010 - 14:33 #6
Avatar billede uth Nybegynder
30. november 2010 - 15:57 #7
Hej MCB - tak for input - den havde jeg dog fundet - men den dør lidt her: "Using a Windows NT Fault Tolerance boot floppy disk" - som om man liiige har sådan en på lager, og jeg har store problemer med at finde ud af, hvor jeg finder sådan en til download. Jeg kan hverken starte fra den eller den anden partition. De "eneste" data jeg reelt har på spil er sharepoint delen companyweb - mail m.m. og andre filmapper er der back-up af uden for serveren, men jeg kunne jo eventuelt lige snuppe en back-up kopi af companyweb databasen, hvis jeg eller kunne finde ud af, hvor den ligger på sbs 2008. Ved du det?
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
30. november 2010 - 16:10 #8
sharepoint ligger oftest i en SQL eller SQL express database. Så du skal finde den/de filer der udgør denne. (*.mdf)
Avatar billede uth Nybegynder
30. november 2010 - 16:22 #9
nu har jeg jo kun dos adgang til filsystemet uden søgefunktioner, så det kunne være en kæmpehjælp at vide, hvordan stien til databasen egentlig er - i de gamle versioner kan jeg se, at den ligger under programmer/sql server, men i de nyere sharepoint versioner virker det som om at selve stien ind til indholdsdatabasen skal være en velbevaret hemmelighed - mon der er nogen, der kender stien?
Avatar billede uth Nybegynder
30. november 2010 - 19:23 #10
er nødt til at købe mig til en løsning - lukker og slukker