Avatar billede typer Nybegynder
30. november 2010 - 09:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få følgende til at virke?

Hej Eksperter.

Jeg skal have lavet statistik over en række kampe som en ven og jeg har.

Vi har haft en række kampe, lad os bare sige de er endt.
1-0
2-1
1-2

Hvordan kan jeg få excel til at sammenligne række d med c og så retunere det samlede antal gange til et felt? Altså hvis nu 1,1,2,1 var i en række og 0,0,1,2 i en anden.
Håber jeg har skrevet det ordenligt.
Jeg var ude i noget sum.hvis(D:D;">C:C";1) og andre forskellige ting, men ingenting virker
30. november 2010 - 10:23 #1
Er lidt i tvivl om, hvad du mener. Men hvis det du ønsker er en formel, der viser hvor mange gange tallet i C-kolonnen er større end værdien i D-kolonnen, kan det være noget i retning af denne formel:
=SUMPRODUKT((C1:C100>D1:D100)*1)
Avatar billede typer Nybegynder
30. november 2010 - 16:43 #2
Det helt perfekt tak for det!
Avatar billede typer Nybegynder
30. november 2010 - 16:43 #3
Hvordan lukker? / giver point?
30. november 2010 - 17:45 #4
Jeg lægger et svar - og du accepterer det efterfølgende.

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1