Avatar billede milter Ekspert
29. november 2010 - 22:54 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

CCleaner

Jeg giver regelmæssigt min computer en tur med CCleaner. I dag downloadede jeg så den nyeste version og gik straks til "Indstillinger".

Efter flere læsninger af mulighederne i alle fanerne er det stadig ikke lykkedes mig at finde nogen mulighed for at gemme en sikkerhedskopi af regdatabasen før en "rensning" af den.

Har jeg overset noget, eller ....?
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
29. november 2010 - 22:59 #1
1. den renser ikke din database selv
2. du skal selv trykke backup når du endelig cleaner databasen
Avatar billede milter Ekspert
29. november 2010 - 23:11 #2
#1.

Jeg har brugt CCleaner adskillige gange før og mener at kunne huske, at jeg tidligere havde mulighed for at vælge "Gem sikkerhedskopi" (eller noget i den retning) et eller andet sted, før jeg klikkede på "Udbedre valgte problemer". Den mulighed kan jeg ikke finde nu.

Jeg er ikke glad for at ændre i regdatabasen uden først at lave en sikkerhedskopi af den.
Avatar billede lablo Nybegynder
29. november 2010 - 23:19 #3
Du kan også åbne reg databasen og tage en "manuel" backup af den,

Start -> regedit -> filer og exportere.

Så gemmer den databasen på den Lokation du giver.
Avatar billede milter Ekspert
29. november 2010 - 23:29 #4
#3.

Den mulighed har jeg også tidligere brugt i mange situationer.

Jeg har gennem en del år brugt flere forskellige programmer til "rensning" af regdatabasen, herunder CCleaner, og de har alle givet mig valget "Gem en sikkerhedskopi ..." eller lignende.

I den nyeste version af CCleaner kan jeg ikke finde den mulighed nogen steder i indstillingerne, og det forstår jeg ikke.
Avatar billede webweaver Praktikant
29. november 2010 - 23:32 #5
CCleaner spørger altid om du vil gemme en sikkerhedskopi af registreringsdatabasen hos mig ihvertfald.

Først søger du (skan efter problemer), så finder den diverse fejl og så når du klikker "udbedre valgte problemer", kommer den op med en alert, om man vil gemme en backup af registreringsdatabasen.

Gør den ikke det hos dig mere? :/
Avatar billede milter Ekspert
29. november 2010 - 23:51 #6
#5.

Ahhh, nu lykkedes det!

Måske min hukommelse svigter mig, men nu vovede jeg så at klikke på "Udbedre valgte problemer", efter jeg havde lavet en manuel backup, og derefter fik jeg så muligheden for at lave backup.

Jeg mente, det skete omvendt tidligere, altså først vælge at gemme sikkerhedskopi og derefter udbedre problemer :-)

Gider I alle lægge et svar og tak for hjælpen?
Avatar billede webweaver Praktikant
30. november 2010 - 13:06 #7
Godt at du fandt ud af det :-)
Avatar billede milter Ekspert
30. november 2010 - 15:44 #8
Jeg venter lige lidt på svar fra de andre :-)