Avatar billede nyhuus Nybegynder
29. november 2010 - 15:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Æ Ø Å Problemer

Hejsa eksperter!

Jeg har et lidt sjovt problem.
Jeg kan ikke få lov til at gemme på et netværks drev hvor mappenavnet indeholder ø æ å.

Shareet ligger på en windows server 2008. Dog ved jeg at det virker, det er nemlig også tilgængeligt igennem en citrix server. Hvorfor man godt kan skrive til mappen.

XP klienten er engelsk, men er sat til "dansk" så det burde umildbart ikke være noget problem.

er der nogle af jer der har løsningsforslag til hvad det måske kan være?

På forhånd mange tak!
Avatar billede GooFY79 Nybegynder
29. november 2010 - 16:05 #1
Mystisk, og du er helt sikker på det ikke bare er et rettighedsproblem?
Avatar billede chrjoh03 Nybegynder
29. november 2010 - 17:06 #2
Skal det forstås sådan, at hvis du omdøber mappen til noget uden æ, ø eller å, så kan du godt gemme, men igen ikke hvis du døber tilbage til det oprindelige navn?
Hvilken fejl viser den, når du forsøger?
Avatar billede nyhuus Nybegynder
29. november 2010 - 18:02 #3
Ja.

Det er "kun" når mappenavnet har noget med æ ø og å

i det her tilfælde ØkoTest, da den blev omdøbt til OekoTest virkede det.

Nej det er ikke rettighedsproblm ;)

Jeg synes også det er meget underligt..

Af fejlbesked kommer der at netværksnavnet ikke længere er tilgængeligt. Dog kan jeg sagtes åbne filer der allerede ligger der, selvom der er ø i mappenavnet.
Avatar billede GooFY79 Nybegynder
29. november 2010 - 19:28 #4
Det skulle vel ikke være din applikation der ikke kan finde ud af det.

Har du prøvet med Notepad om du kan oprette/rette/slette en almindelig tekst fil?
Avatar billede nyhuus Nybegynder
29. november 2010 - 22:34 #5
Det er ikke applikationen :)

Har prøvet excel og bare at lave en ny fil (notepad). dog uden held
Avatar billede nyhuus Nybegynder
08. december 2010 - 09:00 #6
Lukket, problemet er dog stadig ikke løst