Avatar billede kimor Nybegynder
28. november 2010 - 16:09 Der er 28 kommentarer

Problem med at installere graffikkort << Hjælp

Hej folkens.

Jeg har et problem, som jeg simpelthen ikke kan løse. Håber meget på at I muligvis kan hjælpe mig.:

Forleden formaterede jeg min pc. I den forbindelse skulle jeg selvfølgelig installere min hardware påny. Lydkort, netkort osv. gik problemfrit, men da jeg kom til graffikkortet, blev der problemer. Jeg har ikke driveren til kortet, så forsøgte at finde det flere steder på nettet. Kortet er et:
ATI Radeon x1950xt

Har prøvet at installere mange forskellige drivere, men den afbryder processen, og skriver bl.a. at jeg skal prøve at installere en standard vga-driver først.! Dette kan jeg dog ikke rigtigt finde ud af...

Er der mon nogle venlige sjæle der kan hjælpe mig på ovenstående problem ^^

Vh. Kim
28. november 2010 - 16:18 #1
Hvilket styresystem :)
Avatar billede kimor Nybegynder
28. november 2010 - 16:20 #2
Undskyld. Det er en windows xp
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2010 - 18:30 #3
Hvis netframework er nødvendig og driller fik jeg engang denne vejledning af Vandreren:

Jeg har ikke fulgt med i tråden, så jeg ved ikke om det er besværet værd. Det kan være spil-eksperten  kan sige det.

Lad mig lige understrege, at når jeg siger det tager et godt stykke tid, så er det fordi PC'en først skal fjerne nogle hundrede MB og derefter installere dem igen. Det meste af processen er ret automatisk, og man behøver derfor ikke sidde ved PC'en hele tiden.

Det kan være et mareridt at få installeret .NET Framework med alle Service Packs, Langue Packs, Assistants og alt hvad der ellers hører til.

Her er den ultimative løsning.

1. Hent .NET Framework Cleanup Tool, udpak cleanup_tool.exe (286 kB) fra zip-filen og anvend programmet til at fjerne alle installationer af .NET Framework.
http://blogs.msdn.com/cfs-file.ashx/__key/CommunityServer-Components-PostAttachments/00-08-90-44-93/dotnetfx_5F00_cleanup_5F00_tool.zip
eller http://www.softpedia.com/progDownload/NET-Framework-Cleanup-Tool-Download-116561.html

2. Hent og installer .NET Framework 3.5 Service Pack 1 Full Package (indeholder både .NET 2.0, 3.0 og 3.5. 231,5 MB)
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=ab99342f-5d1a-413d-8319-81da479ab0d7

NB. Ved slutningen af installationen kan der komme en meddelelse om installationsfejl. Det er muligvis helt uden betydning, og i første omgang vil jeg anbefale at man ignorerer fejlmeddelelsen og fortsætter til trin 3.

3. Hent opdateringer til .NET Framework fra Windows Update. Der skal være mindst tre store opdaterinspakker med høj prioritet (critical updates).
http://windowsupdate.microsoft.com/

4. Hvis der er problemer med at hente opdateringerne til .NET Framework fra Windows Update, kan det være fordi Windows Installer 4.5 ikke er installeret på systemet. Hent og installer programmet, og forsøg så trin 3 igen. Det skal lige nævnes at trin 2 kan gennemføres med den tidligere Windows Installer 3.1.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=5a58b56f-60b6-4412-95b9-54d056d6f9f4

5. Så vidt .NET Framework 2.0, 3.0, 3.5. Om nødvendigt kan man også hente og installere .NET Framework 4, der kom i april 2010 (48 MB).
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=0a391abd-25c1-4fc0-919f-b21f31ab88b7
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. november 2010 - 16:35 #5
64Bit
Avatar billede spil-eksperten Nybegynder
28. november 2010 - 16:48 #6
altså problemet er ikke at du ikke kan finde den driver du skal installere?..
problemet er mere at du ikke kan få lov til at installere dem?

hvis du går ind i enhedshåndtering er der så et gult spørgsmålstegn ud for grafikkortet?
Avatar billede kimor Nybegynder
28. november 2010 - 16:52 #7
Spil-eksperten: Korrekt!
Når jeg går ind i enhedshåndtering er der et gult spørgsmålstegn udfor skærmkort, ja.

Under installationen af driveren skriver den:
"Setup was unable to complete the installation. Try to setup your display adapterwith a standard VGA-driver before running setup."
Avatar billede spil-eksperten Nybegynder
28. november 2010 - 17:14 #8
prøv at skriv det her i "Internet Explorer" (ikke firefox eller andre browsere)
java script:alert(navigator.userAgent)
skriv hvad fejl-meddelelsen siger
Avatar billede kimor Nybegynder
28. november 2010 - 17:25 #9
Hmm.. Tror ikke helt jeg ved hvad du mener. Hvor skal jeg skrive:
java script:alert(navigator.userAgent) ?

I adressefeltet? I så fald kan den ikke finde siden
Avatar billede milter Ekspert
28. november 2010 - 17:26 #10
Startede du med at installere chipset-drivere?
Avatar billede spil-eksperten Nybegynder
28. november 2010 - 17:28 #11
nej det er ikke en side... det er en fejlmeddelelses box som kommer frem og siger fx:

.NET CLR 1.1.4322

(bare skriv den sidste linie ligesom jeg har gjort her)
Avatar billede kimor Nybegynder
28. november 2010 - 17:33 #12
Spil-eksperten: Undskyld min uvidenhed, men hvad er det jeg skal skrive og hvor henne?

milter: Tror nok at chipset-driver er installeret ja.
Avatar billede spil-eksperten Nybegynder
28. november 2010 - 17:37 #13
du åbner bare din internet explorer.. og skriver :

java script:alert(navigator.userAgent)

se her...
http://img27.imageshack.us/img27/5789/herudy.jpg
Avatar billede kimor Nybegynder
28. november 2010 - 17:49 #14
Ok. Tak for det. Fejlmeddelelsen siger:

Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1; .Net CLR 2.0.50727)
Avatar billede spil-eksperten Nybegynder
28. november 2010 - 18:02 #15
du har Microsoft .NET Framework 2.0 ...
den nyeste opdatering i windows er 3.0 .. prøv at installer det og se om du kan installere din grafik-kort driver!
Avatar billede spil-eksperten Nybegynder
28. november 2010 - 18:03 #16
eller også er det 3.5?... kan jeg ikke lige huske..
Avatar billede kimor Nybegynder
28. november 2010 - 18:05 #17
ok. skal jeg afinstallere min driver inden jeg installerer den påny?
Avatar billede spil-eksperten Nybegynder
28. november 2010 - 18:07 #18
ja..?.. troede ikke du kunne installere den!
Avatar billede kimor Nybegynder
28. november 2010 - 18:10 #19
Nej. Altså ikke det hele af den. Det første del der hedder ATI software kan godt, men når den kommer til ATI display driver står den af...
Avatar billede kimor Nybegynder
28. november 2010 - 18:13 #20
... Men kan se at der ikke ligger noget i tilføj eller fjern programmer. Så der ligger angiveligt intet
Avatar billede kimor Nybegynder
28. november 2010 - 18:19 #21
hmm.. Fejl under installation af framework 3.0

Det går virkelig ikke særlig godt det her :/
Avatar billede spil-eksperten Nybegynder
28. november 2010 - 18:29 #22
jamen det går da super godt ... hvad med de almindelige windows updateringer har du klaret dig igennem dem?
Avatar billede milter Ekspert
28. november 2010 - 18:37 #23
Avatar billede kimor Nybegynder
28. november 2010 - 18:51 #24
hah.. Så nåede jeg igennem framework 3.0 installationen :)
Prøver at installere driveren igen
Avatar billede kimor Nybegynder
28. november 2010 - 18:54 #25
Tak for jeres forskellige svar. Har installeret .Net Framework 3.0 og dette hjælper desværre heller ikke
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2010 - 07:51 #26
hvad er det for et bubndkort

hent zpuz den bør kunne vise det ellers er det SIW

http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html

hent den her

http://www.filehippo.com/download_cpuz/

siw

http://siw.en.softonic.com/

vil godt vide hvilet chipset der ligger på den

m.v.h
Avatar billede kimor Nybegynder
11. december 2010 - 22:43 #27
Hej igen. Her har jeg vedlagt billeder af oplysninger omkring chipset og bunbdkort. Håber I kan bruge det til noget?

Bundkort:

http://peecee.dk/upload/view/279164

Chipset:

http://peecee.dk/upload/view/279165
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2010 - 07:36 #28
du skulle have prøvet i cpuz også for at den måske er bedre til at vise hvilket bundkort
i aida er det ukendt

du skulle måske prøve en helt anden vej -den tager lidt længere tid men ved den virker

hent drivermax og lad dig registrere
du har ret til at hente 2 drivere om dagen (tidspunkt nøjagtig)

er der mange opdateringer tager det jo et tsykke tid men du må det igennem og husk at tage backup bagefter og lægge dem på andet medie

http://www.innovative-sol.com/drivermax/

du gør sådan her

http://www.innovative-sol.com/drivermax/snapshots.htm