Avatar billede Slettet bruger
28. november 2010 - 14:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan flytter jeg bedst databasen til en anden placering på samme PC?

Vi bruger Navision Financials DK2.50 og vil gerne have flyttet databasen til en anden placering på samme PC.
Har forsøgt med en simpel copy/paste af hele mappen, hvilket også går ok - bortset fra, at hver gang programmet åbnes, så bliver den ved at peje på den gamle placering. Stien er ændret under fil/database/information.
Nogen der har et fif?
P.f.t.
Avatar billede mortvader Nybegynder
28. november 2010 - 17:37 #1
Prøv at slette .zup filen.
Avatar billede amtoft Novice
28. november 2010 - 19:42 #2
Når du har åbnet Financials skal du gå i Filer -> Database -> Åbn og pege på den nye placering.

(Hvis ikke det er det du mener med at du har ændret under fil/database/information, for dér mener jeg ikke du kan ændre noget)

Hvis du har mere end én databasedel skal du skrive ala dette når du peger på første databasedel:

c:\nyplacering\del1.fdb+c:\nyplacering\del2.fdb osv

mvh Brian
Avatar billede SvampeBob Nybegynder
06. december 2010 - 17:23 #3
Kommer lidt an på om du kører enkeltbruger eller server (flere arb. pladser)...
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2010 - 20:04 #4
Tak for jeres respons.
@1: Synes ikke jeg kan se nogen zup-fil :-)
@2: Jeg har gjort det du foreslår flere gange, og kan dermed åbne databasen fra den nye placering. Men jeg skal gøre det hver gang jeg starter op.
@3: Enkelt bruger på 1 PC. Lille forening :-)
Avatar billede SvampeBob Nybegynder
06. december 2010 - 22:23 #5
Zup-filen ligger i application data. Directory er måske skjult.

Prøv at starte Navision, vælg database, vælg regnskab og luk Navision ned igen. Så gemmer den opsætning til næste opstart.
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2011 - 18:03 #6
:-)