Avatar billede tommy_robredo Nybegynder
27. november 2010 - 22:33 Der er 2 kommentarer

VoIP - Caller id spoofing

Hej eksperter,

Er der nogle herinde der har erfaring med caller id spoofing ?
Jeg har prøvet at søge på google, men kan ikke rigtigt finde noget relevant information omkring emnet i DK. Jeg tænker her især på lovgivning og metoder.

Det skal siges at formålet med caller id spoofing er udelukkende til legitimt formål, da jeg ønsker at kunne benytte mit mobil samt fastnet nr. som caller id fra en VoIP telefon.
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2010 - 08:03 #1
Det er centralen som udsender dit CID, baseret på din telefons egen ID. Dit telefonnummer er helt vitalt gennem hele netværket og under hele samtalen. Du kan heller ikke kunne spoofe dit nummer fra en Voip telefon, da det igen er centralen som lægger denne information ned i datastrømmen.

Hvis du kunne, tvivler jeg stærkt på, at der ville være en lov som forbød dette da det nærmest er en teknisk umulighed.

En mobil har et unikt serienummer (ikke et telefonnummer) som centralen bruger til at holde styr på dit regnskab. Man kan også skifte telefonnummer til den samme telefon, men igen er det centralen som skal gøre dette.

Teoretisk ville du kunne hacke en mobil + sim kort, til at få centralen til at opfatte dig som en helt anden kunde og derved skifte CID, men så skal du lige kende koderne på den fysiske mobil og satse på at den du hacker ikke har sin mobil tændt. For ellers gå der kludder i centralen.
Avatar billede kharar2011 Nybegynder
21. december 2011 - 11:20 #2