Avatar billede Jonassthur Nybegynder
27. november 2010 - 22:05 Der er 10 kommentarer

I3 + HD5650 kan ikke afspille 1080p?

Jeg har et mindre problem. Jeg har købt et full hd fjernsyn LED 100hz, og et Edifier s550 anlæg. Da jeg havde sat hele set-up'et op, så hakkede min computer i alle mine 1080p .mkv filer. Jeg skulle ellers mene at denne opsætning skulle kunne afspille fuld HD?

Jeg kan ikke engang købe mig en WD TV box, for Edifier anlægget har brug for 5.1 lydkort, så jeg er lidt på spanden! Afspiller forresten  i VLC, og min computer er en Aspire 5740 :)

Håber meget på at nogen kan hjælpe!!
Go' weekend!
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2010 - 23:15 #1
Måske et uddateret codec kunne være problemet? Du kunne prøve at opdatere, f.eks. med denne pakke:
http://www.codecguide.com/download_k-lite_codec_pack_mega.htm
Avatar billede Jonassthur Nybegynder
27. november 2010 - 23:22 #2
Jamen har det noget med VLC at gøre`?
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2010 - 23:32 #3
Ja, VLC har en række indbyggede codecs, men kan (så vidt jeg husker) også bruge de såkaldte DirectShow-codecs, altså dem du henter på internettet.

Ellers kan du prøve at afspille en 1020p-film fra f.eks. YouTube:
http://www.youtube.com/watch?v=OApNce_LxbM&fmt=37
Opdater din Flash-afspiller til nyeste version, sæt videoen på pause, lad den hente lidt og se så, om den kører som den skal.
Så kan det hurtigt afgøres om hardwaren kører som den skal, eller om det måske er noget andet der skal opdateres.
28. november 2010 - 01:28 #4
Ligger dine MKV filer direkte på din computer, eller streamer du dem ned fra en NAS box eller noget:)
Avatar billede Jonassthur Nybegynder
28. november 2010 - 17:07 #5
kimsey0 - prøver jeg

og har prøvet både med mine mkv filer på en ekstern og direkte på computeren
Avatar billede Jonassthur Nybegynder
28. november 2010 - 19:28 #6
Det har den ikke problemer med at afspille, så må evt. prøve det der med codecs'et
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2010 - 19:37 #7
Prøv ellers en anden videoafspiller.
Avatar billede Jonassthur Nybegynder
01. december 2010 - 09:17 #8
Hvilken afspiller?
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2010 - 16:43 #9
Windows Media Player, Media Player Classic, Winamp Media Player?
Avatar billede Jonassthur Nybegynder
23. juni 2011 - 12:29 #10
Det hele duede med CCP og Windows Media Player Classic! Tak for hjælpen. Smid et svar hvis i vil have point.