Avatar billede NielsErikP Mester
27. november 2010 - 11:17 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Vista kan ikke finde HardDisk...!!!!

Hej...
Kører Windows Vista Home preminum,har HP computer med intern 1 Terrabyte Harddisk, som formodentligt er fysisk beskadiget, Så jeg skal have min ekstra (Eksterne)Hardisk i computeren, den skal bare sættes i en slot ind i computeren,Men Windows Vista vil ikke finde den, den lyser godt nok, så der er gang i harddisken, men som sagt windows kan ikke se den, nuværrende mine drev...er som følger  :

Disk 0 var delt op i : HP(C:) 915,57 GB NTFS OG
                      FACTORY_IMAGE(D:) 15,94 GB NTFS/
                      Primær Partition.

Disk 1 :  Flytbar(F:)-- Generic- Compact Flash USB Device.

Disk 2 :  Flytbar(G:)-- SM/xD- Picture USB Device.

Disk 3 :  Flytbar(H:)-- SD/MMC USB Device.

Disk 4 :  Flytbar(I:)-- MS/MS-Pro USB Device.

CD-Rom 0
Dvd(E:)  :  Dvd/CD-Rom -drev.

Alle enhederne virker korrekt.

Men som man kan se har windows ikke fundet HP MEDIA HARDDRIVE(500GB) i slotten.
Hvorledes får man så Windows Vista Home Preminum (64bit) til at finde den harddisk.

Håber der er en der har en løsning..??

På forhånd tak..!!
27. november 2010 - 11:26 #1
Diskhåndteringen !!!
Avatar billede smitx Praktikant
27. november 2010 - 11:35 #2
som karise_larry skriver.

Diskhåndtering og se efter konflikter i diskene (2 på samme drev bogstav) oplever jeg selv tit med alle mine flytbare drev.

Det kan være lidt svært umiddelbart at se, men kig efter om filsystem og og diskplads stemmer overens i øverste vindue i diskhåndteringen.

Er der konflikt, retter du bare drevbogstav til et ledig bogstav :)
Avatar billede NielsErikP Mester
27. november 2010 - 12:05 #3
Hej..
Har været i diskhåndtering, tjekket egenskaber for drevene som listet i mit spørgsmål..: alle sammen samme kommentar: Enheden virker korrekt. Men kan stadig ikke se det drev..Og som jeg kan se skulle det jo egentligt hedde (J:)... Hvordan får man diskhåndtering til at søge efter det drev.
27. november 2010 - 13:08 #4
Hmmm... mon den er USB eller (e)SATA forbundet ?

Kan den ses i BIOS ?
Avatar billede NielsErikP Mester
27. november 2010 - 13:47 #5
Hej...
Ved jeg ikke om den er USB eller (e)SATA forbundet, hvor ses det..

Prøver lige at genstarte og tjekke BIOS...
Vender tilbage..
27. november 2010 - 13:57 #6
Tanke: Har denne Dokingstation nogen sinde være brugt/afprøvet før ?
Avatar billede NielsErikP Mester
27. november 2010 - 14:27 #7
Hej.. Karise_Larry
Til din tanke, NEJ det har den ikke været, For jeg har en Nu åbenbart defekt 1 TerraByte intern harddisk i computeren som endnu ikke var fyldt op, derfor denne her (500GB) ikke prøvet før.

Til dit spørgsmål i #4..:
Har tjekket min BIOS:
-------------------------------------------------

Language                [English]
Floppy Diskette A:      [Not Installed]

1st Drive              [None]
2nd Drive              [None]
3rd Drive              [WDC WD10EACS -6]
4th Drive              [Atapi DVD A]
5th Drive              [None]
6th Drive              [None]
-------------------------------------------------
Der er som du ser kun min Interne Harddisk og DVD brænder.
Men man kan jo heller ikke se :

Disk 1 :  Flytbar(F:)-- Generic- Compact Flash USB Device.

Disk 2 :  Flytbar(G:)-- SM/xD- Picture USB Device.

Disk 3 :  Flytbar(H:)-- SD/MMC USB Device.

Disk 4 :  Flytbar(I:)-- MS/MS-Pro USB Device

I Min Bios.

Hvad pokker gør jeg her....????
-------------------------------------------------------------

Alle programmer har ifølge "Norton Ydelse" Højtdisk forbrug for øjeblikket...Programmer som IeXplorer(92mb), SVchost.exe(23Mb)
Wingif.exe, og lige her mens jeg sad og skrev "Windows sidepanel"
Så tror det er en haste sag det her.
27. november 2010 - 14:34 #8
Jeg har oplevet en HP stationær med nævnte Dokingstation - den var slet ikke forbundet internt rent DATA mæssigt!!! Sååå...
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2010 - 14:45 #9
"Norton Ydelse"? hvad er det for en fætter?
Avatar billede NielsErikP Mester
27. november 2010 - 14:57 #10
Hej...Karise_Larry
Jamen havde siden af pc'en igår, stikkene i bunden havde godt nok kedninger tilkoblet sig. Så hvad gør vi lige her, har du en løsning..???

#9...
En del af Norton Internet Security 2011.
Avatar billede NielsErikP Mester
27. november 2010 - 17:21 #11
Hej...
Har lige kørt HiJackThis,MalWare og DDS...
Her fra Attach.txt kan man se det ekstra drev...Står som CD-rom(J:).
Men windows kan ikke se ekstra CD.Rom drev...Eller ekstra Harddisk... Heller ikke selvom man søger efter begge.. Og det står heller ikke i min BIOS... Men tag lige et kig på det her...:

------------------------------------------------------------
UNLESS SPECIFICALLY INSTRUCTED, DO NOT POST THIS LOG.
IF REQUESTED, ZIP IT UP & ATTACH IT

DDS (Ver_10-11-10.01)

Microsoft® Windows Vista™ Home Premium
Boot Device: \Device\HarddiskVolume1
Install Date: 13-01-2009 01:30:31
System Uptime: 27-11-2010 13:59:39 (3 hours ago)

Motherboard: PEGATRON CORPORATION |  | NARRA3
Processor: AMD Phenom(tm) 8650 Triple-Core Processor | Socket AM2  | 2300/200mhz

==== Disk Partitions =========================

C: is FIXED (NTFS) - 916 GiB total, 650,273 GiB free.
D: is FIXED (NTFS) - 16 GiB total, 1,91 GiB free.
E: is CDROM ()
F: is Removable
G: is Removable
H: is Removable
I: is Removable
J: is CDROM () -->> Dette må jo være drevet.
--------------------------------------------------------------

WTF is wrong her...
Avatar billede NielsErikP Mester
09. januar 2011 - 01:41 #12
Hej...
Jeg har ikke glemt jer der prøvede at hjælpe.
Jeg forbandt ekstern Harddisk via USB .kabel..og den fungerede fint ...harddisken altså...Så det var docking stationen det er galt med..Så alt i alt en defekt intern harddisk og en defekt docking station. Den har været til reperation. Ha rfået melding om den er kommet tilbage fra rep. Så nu skal den bare hentes.
Karise_Larry og andre her lig venligst et svar så i kan få jeres point.
Avatar billede NielsErikP Mester
25. januar 2011 - 12:36 #13
Hej...
Ja nu fik jeg besked om dette stadig var åben, det havde jeg fået tidligere,og har prøvet at få de involverede til at lægge et svar, men intet skete, så nu tager jeg selv pointene hjem for at få spørgsmålet lukket.
Men tak for hjælpen ;-)