Avatar billede j-roar-h Nybegynder
27. november 2010 - 10:23 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få 404 side til at virke

Hej.

jeg vil gerne have en 404 fejl side som jeg selv har lavet i stedet for den der er standard.

Jeg kan bare ikke få det til at virke. Jeg har gjort således:

1. Lavede jeg en txt fil med ErrorDocument 404 /404.html som indhold. Gemte den som htaccess.txt (jeg bruger mac og lavede det i textedit. Jeg konvertede det til almindelig tekst, for at kunne gemme det med .txt som endelse. Den er så sat til Unicode (UTF-8).

2. Lagde jeg filen ud i roden af min hjemmeside. Uploadede den og rettede filnavnet til .htaccess

3. Lavede jeg en almindelig html side, og gemte den med filnavnet 404.html.

4. Lagde den op på ftp serveren - i roden af min hjemmeside.

Hvad gør jeg forkert?

Jeg bruger dandomain.

Jeg har prøvet med en anden hjemmeside som ligger hos one.com, og der virkede det.

Siden fylder 1KB, så det kan ikke være problemet.

Håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede majbom Novice
27. november 2010 - 10:30 #1
din htaccess-fil skal ikke hedde htaccess.txt, den skal bare hedde .htaccess og ikke andet...
Avatar billede j-roar-h Nybegynder
27. november 2010 - 10:45 #2
Nej, det ved jeg. Den hedder heller ikke anden end .htaccess.
Avatar billede The_Buzz Novice
27. november 2010 - 11:07 #3
Internet Explorer + andre browsere har en limit - de viser ikke 404 sider der er under (tror det er 5kb html/text).

Prøv at fyld din 404.html grundigt op til ca 10kb med bare

i bunden af siden.
Avatar billede j-roar-h Nybegynder
27. november 2010 - 11:38 #4
Ja, det ved jeg også godt. Hvis siden er under 512B vises den ikke i Internet Explorer. Og efter som min er 1KB er dette ikke problemet.

PS: Har prøvet for en sikkerhedsskyld.
Avatar billede The_Buzz Novice
27. november 2010 - 12:17 #5
http://www.jacobroarhansen.dk/asdasd viser en 404 i min IE og Firefox
Avatar billede j-roar-h Nybegynder
27. november 2010 - 12:30 #6
Ja. Den sider virker også fint. Det er en side til www.ringstedtennisklub.dk jeg ikke kan få til at virke. Jeg har gjort præcis det samme som til www.jacobroarhansen.dk.
Avatar billede alphabits Nybegynder
27. november 2010 - 13:11 #7
Hvis du tjekker headerne fra http://www.ringstedtennisklub.dk, siger den at serveren er en Microsoft-IIS 6.0. Så du skal nok finde ud af hvad der svarer til en .htaccess-fil på IIS. Googlesøgning: https://encrypted.google.com/search?hl=en&q=htaccess+on+iis
Avatar billede j-roar-h Nybegynder
27. november 2010 - 13:28 #8
Tak for svaret. Det hjalp dog ikke. Jeg har lige set på dandomains side at hvis man vil have egne 404-fejlsider skal man betale for det, så der er ikke mulighed for mig eftersom jeg ikke vil betale for det.
Avatar billede majbom Novice
27. november 2010 - 21:05 #9
de ved nok hvordan de skal tjene deres penge! :(
Avatar billede Rene_Reinholdt Nybegynder
29. november 2010 - 10:06 #10
Det du betaler for er et en gangs beløb for at de opretter det. efterfølgende skal du ikke betale for det mere. Men de driver jo tros alt en virksomhed så det kan vel ikke undre nogen at de vil tjene penge, det vil du vel også? ;)
Avatar billede majbom Novice
29. november 2010 - 11:26 #11
jeg synes det er lige så latterligt, som at jeg skal betale 50,- om måneden for at få en fast ip hos tdc.