Avatar billede wive Nybegynder
27. november 2010 - 04:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fodnoter i word 2007

Hej

Jeg sidder og skriver opgave i word, og har på en side fodnoter, der tilsyneladende fylder for meget, for word splitter den ene fodnote op, sådan at teskten fortsætter på næste side.

Er der nogle der ved, hvordan man kan tilpasse den plads, der er til rådighed til fodnoterne? Man burde vel kunne lave fodnoter på en hel side, hvis det var det man ønskede :)

De bedste hilsner
Avatar billede giweo Juniormester
27. november 2010 - 10:13 #1
Træk den større i den lodrette rullebar, ude i venstre side.

Det den markerer hvidt, er din normale side
Det den markerer gråt, er din fodnote (sidefod)
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
27. november 2010 - 11:12 #2
LEngelhardt: Fodnoter og sidefod er to forskellige ting.

Wive: Området til fodnoter er ikke nogen fast størrelse. Det beregnes ud fra en lang række komplekse forhold. Se denne (engelske) artikel for forklaringer og mulige løsninger på dit problem:
http://word.mvps.org/FAQs/Formatting/FootnoteOnDiffPage.htm
Avatar billede wive Nybegynder
27. november 2010 - 20:19 #3
Hej Lene,

Mange tak for dit svar... Artiklen hjalp mig :) Havde bare håbet at man måske kunne "forbyde", at fodnoterne blev splittet op på flere sider. Må hellere vente med at rette formateringen til sidst.

Jeg er ny herinde... Hvordan kan jeg give dig point for hjælpen ?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
27. november 2010 - 22:33 #4
Velbekomme og velkommen til.

Ja, jeg er enig i, at det er bedre at vente med at rette det med fodnoterne til sidst. Du kan jo reelt være så heldig, at det i mellemtiden har ordnet sig selv pga. din redigering af teksten.

Hvis en post er lavet som et svar, har du mulighed for at acceptere (give point) eller afvise svaret. Jeg har lavet dette som et svar.
Avatar billede wive Nybegynder
28. november 2010 - 15:22 #5
Ja det krydser jeg fingre for... Tak :)