Avatar billede Lazie Nybegynder
26. november 2010 - 16:00 Der er 6 kommentarer

Brevflet fra mere end een tabel

Hej med jer,

Jeg satser på der er en derude som lige kan hjælpe mig lidt videre med brevflet i word, med datasource fra en database. Jeg er selv systemudvikler, så kundskaber i brevflet er ikke de største...

Jeg har et WORD2007 .docx som jeg gerne ville have fyldt nogle tekst informationer i. Jeg legede lidt rundt med 'Forsendelser' og fandt ud af at man ved hjælp af 'Modtagere' lykkedes det mig at lave brevflet med tupler fra min database tabeller...

MEN! Mit problem er at databasen er relationel, og jeg kan fornemme på det, at det er 'Modtagere' i WORD altså ikke! Er det muligt at have input fra flere 'Modtagere', sådan at jeg kan have felter fra TabelA og felter fra TabelB i et og samme word dokument??

Det er en lækker feature, da man rimelig enkelt kan trække info ud fra databasen, men hvis ikke man kan hente info fra mere end 1 tabel ad gangen, ryger fidusen lidt i det...
26. november 2010 - 16:14 #1
Du laver en forespørgsel i Access, og benytter denne som datakilde til brevfletningen.
Avatar billede Lazie Nybegynder
26. november 2010 - 16:21 #2
#erikjuul

Nu er det godt nok ikke en Access, men en MSSQL08 Express. Kan du definere hvad der menes med 'forespørgsel' lidt nærmere, og hvad den skal indholde? Er det SQL forespørgelse eller hvordan?
26. november 2010 - 16:34 #3
Om en SQL-forespørgsel trækker data fra den ene database eller den anden, tror jeg ikke gør den store forskel.
Avatar billede Lazie Nybegynder
26. november 2010 - 21:52 #4
Kunne du give et eksempel? det ville være helt perfekt. Ved ikke lige hvor jeg skulle lave den SQL streng henne, eller hvordan jeg skulle fange den med WORD? Skulle det f.eks. være en Stored Procedure som er lavet på Databasen, og kan kaldes fra WORD? Eller skal/kan jeg hardcore SQL queries i word?

I alt sin enkelhed skal jeg jo bare have 2 tabeller, tabelA og tabelB så brevflet kunne være som følger:

Kære <<TabelA.Navn>>

blablalblablablabla...

Mvh.
<<TabelB.Afsender>>

Tabellerne indholder naturligvis mere info, men nu var det bare for at gøre eksemplet enkelt og overskueligt.
28. november 2010 - 21:12 #5
Under Vælg modtagere->Vælg eksisterende liste..., er der en knap Ny kilde...
Avatar billede Lazie Nybegynder
29. november 2010 - 12:38 #6
Hmm... Det har jeg bare prøvet allerede, og det løser ikke mit problem. Jeg fjerne endda fluebenet ved "Opret forbindelse til en bestemt tabel", så jeg I princippet skulle have adgang til ALLE tabellerne.
Men når jeg skal flette dem ind, har jeg bare kun adgang til een ad gangen. Så hvis jeg i samme dokument laver TabelA.Titel og senere i samme dokument laver TabelB.Navn så crasher den og siger den ikke kan finde værdierne for TabelA............

Og så er jeg tilbage til samme spørgsmål igen, er det muligt at flette informationer fra MERE end 1 tabel i et word dokument?