Avatar billede larsgrau Forsker
25. november 2010 - 22:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvor skal man starte??

Hej

Jeg vil gerne lære at bruge Java, jeg kan noget HTML og noget VB, men jeg kan ikke helt finde ud af hvor eller hvilken bog man skal starte med, eller hvilket program som er godt, udover Notebook, som jeg bruger til HTML

Nogen som har nogle gode ideer til dette ?

/lars
Avatar billede arne_v Ekspert
25. november 2010 - 22:17 #1
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2010 - 01:18 #2
www.amazon.co.uk        tonsvis af JAVA bøger.

Jeg købte en der hedder "Learn JAVA in 24 hours", den er så delt op i 24 lektioner, og da jeg kom igennem den, følte jeg mig godt hjemme i JAVA.

Som gammeldags koder, (ikke scrip kiddie generationen) vil jeg klart anbefale at du køber en passende begynderbog, og bliver du hardcore til sproget senere, findes der så mere avancerede bøger.

Bøger er og bliver langt bedre end at copy/paste kode fra nettet.
Avatar billede jmch55 Nybegynder
28. november 2010 - 12:35 #3
Jeg har netop kastet mig ud i følgende bog: Beginning Programming with Java for DUMMIES. Kan findes på www.dummies.com

Jeg er totalt nybegynder og synes bogen er god for mig. Den starter helt fra bunden og henviser til gratis programmer hentes for at komme gennem bogen.
Avatar billede larsgrau Forsker
17. december 2010 - 19:46 #4
Tak for de mange svar
Avatar billede arne_v Ekspert
17. december 2010 - 22:19 #5
Jeg har lidt svaert ved at se #4 som det bedste svar .....
Avatar billede larsgrau Forsker
17. december 2010 - 23:12 #6
Det rigtigt, men da alle skriver kommentar og ikke svar kan jeg jo ikke give point til nogen.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. december 2010 - 00:54 #7