Avatar billede stefanwl Nybegynder
25. november 2010 - 21:45 Der er 8 kommentarer

Ustabil router

Hejsa. Mit internet svinger lidt i mellem at virke normalt, virke meget ustabilt (indlæser sider meget langsomt og somme tider slet ikke) til slet ikke at virke overhoved.

Det er u see internet med deres standard modem og en d-link 655 router.

når internettet slet ikke virker, kan det hjælpe at genstarte alt der har med internet at gøre. Dog lyser knappen der viser at der er internet på modemet hele tiden, og u see siger også, at der er gennemgang til modemet ihvertfald. Så det må være min router, der laver balladen.
Jeg kan hele tiden få forbindelse til ruteren via browseren.
Nettet virker upåklageligt, når jeg kablet direkte fra modemet til computeren.

Kan der være nogle settings i routeren der skal sættes rigtigt før den spiller sammen med sådan noget u see internet?

Eller hvad kan der ellers være galt?
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2010 - 01:39 #1
Er det den router som TDC har leveret sammen med YouSee abonnement ?
I så fald ville jeg bare fejlmelde den og bede om noget ordentligt der virker 100%.

Du skriver det virker godt når der er kabel direkte ?
Betyder det at du har problemer udelukkende med trådløs ?
Det er altså meget almindeligt..  alt afhængigt af materialer og vinkler i dit rum, kan trådløs være noget forfærdeligt lort.

Den hurtigste vej til at få løst problemet, er at få en ordentlig router..  Ja så får du ikke svar hvad der var galt, og vi får ikke en masse teknisk skrevet ned her, men hvad vil du helst ?    ha et net der virker, eller bøvle med en router til 300 kr som ikke er en pis værd ? :)        sorry jeg vrænger lidt, men D-Link, jeg må altså grine..  det er det arveste...
Avatar billede stefanwl Nybegynder
01. december 2010 - 18:08 #2
Det er ikke en den router TDC er kommet med, så kan desværre ikke ringe og brokke mig.

MHT. kablet internet, så mener jeg at det virker fint, når jeg kører direkte fra modemet til computeren. Det er ikke kablet fra routeren, der virker.

skulle ellers mene at routeren er af god kvalitet. Hvis ikke Dlink er godt, hvilket mærke foreslår du så fremfor?

Omkring det med ny router, så er jeg studerende og har ikke rigtig penge til det, så ser helst at denne router kommer på benene igen!..
Avatar billede stefanwl Nybegynder
01. december 2010 - 21:11 #3
Jeg ser lige at jeg har en masse points  ude. Jeg har læst denne: http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar

Men kan bare ikke finde accepterknappen.  Er der én der gider give en forklaring i det næste svar, så jeg kan give folk de points de fortjener :)
Avatar billede stefanwl Nybegynder
01. december 2010 - 22:21 #5
takker :) Dit svar er jo også lidt points værd :)
Avatar billede herpderp Nybegynder
08. december 2010 - 18:18 #6
d-link 655 er en udemærket router til prisen og skulle være mere end nok til dine formål så vidt jeg kan læse. Hvis du ikke allerede har købt en ny router kan du prøve at fabriksnulstille den og opdatere Firmwaren på den.

Der en knap på konfigurationssiden hvor man kan få den til at opgradere FW automatisk. Hvis det ikke virker kan du gøre det manuelt.

opdatere FM/tjeck FM her:
(standard ip. Hvis det ikke virker så skift 192.168.0.1 til din standard gateway)
http://192.168.0.1/Advanced/Firewall.shtml

find FW manuelt:
http://www.dlink.com/products/?tab=3&pid=DIR-655&rev=DIR-655
Avatar billede stefanwl Nybegynder
16. december 2010 - 23:11 #7
Hejsa. Har vist fået løst problemet ved at deaktivere windows 7 firewall og sat "Channel Width" til "auto 20/40 MHZ" i routerens settings. ved ikke hvilke af de to der gjorde det, men en af dem var det.

herpderp, vil du have points??
Avatar billede stefanwl Nybegynder
17. december 2010 - 00:48 #8
lige en rettelse. Nu kører den OK - men går stadig ned en gang i mellem. I er meget velkommende til stadig at komme med forslag :)