Avatar billede bornholme Nybegynder
05. januar 2000 - 09:33 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Ip addresse i RC3

jeg har valgt en IP addresse men den gidder i lave den den tager bare 197.0.0.1 eller såden' noget!!

Hvordan kan jeg lave det ?
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
05. januar 2000 - 10:05 #1
Hvad mener du med at du ikke kan se den IP du har fået tildelt kan du pinge loopback adresesn (Ping 127.0.0.1)
Og hvad hvis du siger ipconfig /all i dos prompt kan du så se informationerne?
De fleste konflikter der går at man ikke kan få tildelt en IP adresse er i de fleste tilfælde et defekt netkort. Det kan også være en konflikt på netværk altså en dublet af din IP.
Når du skriver ipconfig /all hvordan ser din subnet mask så ud til netkortet? står der 255.255.255.255?
For gør det det kunne det meget vel tyde på en defekt adapter.
Avatar billede ravelin Nybegynder
05. januar 2000 - 12:20 #2
Er det en "lovlig" adresse du vælger?
Det er jo ikke adresser du sådan bare kan tage.
Prøv f.eks. at give den 192.168.0.1 virker det?
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
05. januar 2000 - 15:17 #3
Hvis du bare er på lan er da da totalt ligegyldigt hvilken klasse af IP adresser du bruger, og hvilken IP
Avatar billede ravelin Nybegynder
05. januar 2000 - 15:20 #4
Han kan jo ikke tage 255.197.78.305 vel?
Subnet masken skal da såvidt jeg husker også passe med den adresse man giver?
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
05. januar 2000 - 15:24 #5
Jaja ok men han er vel ikke komplet idiot =)
Men ellers er det rigtigt hvad du siger jeg gør bare ud fra at har man win2000 ved man godt hven en gyldig IP er =)
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. januar 2000 - 18:07 #6
Jeg tror også at Windows i det hele taget ville sige til hvis IP adressen ikke var gyldig! NOK OM DEN SNAK!

Hvis du prøver at pinge "localhost" så er det klart at du får 127.0.0.1. Det er en intern IP adresse som kun computeren selv kan se.
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
05. januar 2000 - 18:55 #7
ja men virker loopback adressen IKKE er det i de fleste tilfælde kortet eller TCP/IP konfigurationen der er noget galt med! 127.0.0.1 er altid god at pinge så kan man se om der e rnoget galt! Den skal faksitk altid pinges for at være sikker!
Avatar billede killer Nybegynder
06. januar 2000 - 08:28 #8
127.0.0.1 vil svare også selvom dit netkort eller dets opsætning er fuck'ed. Det er TCP-stakken internt der svarer. Man skal altid pinge kortets adresse for at teste noget som helst.
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
06. januar 2000 - 10:22 #9
OK Jeg har bare læst i en study guide til TCP/IP at først pinges loopback adressen grundet at den er reserveret til at teste med! Derefter pinges maskinens egen IP, så en eventuel Geteway og dernæst en maskine på "den anden side" af gateway.
Avatar billede bornholme Nybegynder
06. januar 2000 - 11:12 #10
Jeg ved sq da godt at en streng i en ip højst må bestå af 255 bananer.. men jeg har fx valgt 192.168.1.123 og jeg booter jeg lorted og så siger jeg "ping (localhost)" og så siger den bare 127.0.0.1 .. jeg er ikke koblet på noget netværk men det er sq da underordnet !!
Avatar billede bornholme Nybegynder
06. januar 2000 - 11:15 #11
eller hvis jeg siger "ping (den ip jeg selv har sat!!)" så siger den Request timed out... :(
Avatar billede ravelin Nybegynder
06. januar 2000 - 11:25 #12
Når du pinger localhost skal den jo også skrive 127.0.0.1!?
Du kan altså ikke pinge 192.168.1.123?
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
06. januar 2000 - 15:45 #13
Det er det jeg siger dit netkort er defekt!!
Men har det virket i win98? eller er det et helt nyt kort?