Avatar billede zoy Nybegynder
15. maj 1999 - 11:05 Der er 24 kommentarer

Mit modem bliver "væk"???

mit problem er at når jeg har sat mit modem op og går på nettet er der ingen problemmer men så næste gang jeg genstarter så kan min maskine ikke finde modemet den siger fejl 630 osv....så skal jeg genstarte også er det der så igen (efter jeg har tilføjet det igen.) er der nogen der er villige til at løse mit store problem for jeg kan ikke se hvor problemmet ligger
PS det er et Eicon Diva ISDN fra teledanmark..
svar ønskes MEGET gerne også på min Email. adgangskode@usa.net
Avatar billede johnc Nybegynder
15. maj 1999 - 11:15 #1
Jeg har nøjagtig samme problem med Eicon Diva ISDN - hvis computeren er gået ned og jeg genstarter, kan den ikke finde modemmet igen.
Vil også være interesseret i at høre om nogle kan hjælpe !
Avatar billede boa Nybegynder
15. maj 1999 - 11:26 #2
Har I prøvet at installere sidste nye firmware + drivere fra Eicon?

http://www.eicon.com/support/
Avatar billede cyberesben Nybegynder
15. maj 1999 - 14:01 #3
det lyder som om det er på tide at slette din windows mappe og lægge det ind igen...

windows (specielt 98) er bare sådan at man nogen gange bliver nødt til det for at lortet virker...

men du kan til at starte med, bare installere windows igen, "oven på" det der ligger nu, altså uden at slette den gamle først...

hvis det ikke hjælper så skriv igen...
Avatar billede zoy Nybegynder
15. maj 1999 - 21:59 #4
boa: ja den der hedder 2.0 bruger jeg.

Cyberesben: nu har jeg lige lagt det ind så den er HELT frisk så jeg kan ikke tro at det er det der er problemmet.
Det skal lige siges at jeg har et USR robotics V-eveything på den anden port og der er ikke noget heller ikke hvis jeg bytter om på comportene til modemerne...
Avatar billede boa Nybegynder
16. maj 1999 - 12:57 #5
Ok, du kan prøve at opgradere FW til v.2.03:

ftp://www.eicon.com/dimodem/v2r03mdm_32.EXE

Jeg tvivler nu på, det er det, der er galt - det lyder mere som et
driverproblem.
Har du prøvet at DL og installere de sidste nye drivere?

Her er opskriften på at lave en clean installation under Win98:
http://www.eicon.com/support/ema/divata/dta16.htm

cyberesben>>
Det her med at køre Windows ind igen og igen kan være meget godt, men det løser altså langt fra altid problemer med dårlige drivere - specielt ikke, når man installerer "oveni".
Avatar billede zoy Nybegynder
16. maj 1999 - 22:18 #6
Jeg er nu ved at hente de nye driver til det så jeg lader høre fra mig senere..
Avatar billede johnc Nybegynder
17. maj 1999 - 00:05 #7
Har nu downloadet sidste driver fra eicon - tak for tippet boa - men ved ikke om problemet er løst endnu da computeren ikke er gået ned i mellemtiden - lader høre fra mig
Avatar billede zoy Nybegynder
17. maj 1999 - 13:04 #8
Det er stadig det samme der er ingen forskel med den nye FW
håber at der er et eller andet at gøre...
hvad med dig Johnc?? virker det hos dig og hvilket motherboard har du??
Avatar billede boa Nybegynder
17. maj 1999 - 13:26 #9
zoy+johnc>>

Prøv at læse om "error 630" her:

http://support.ktis.net/Self_Help/Win95_98/w9x1004.html
Avatar billede zoy Nybegynder
17. maj 1999 - 16:05 #10
kigger lige.. ....jeg har godt nok sat mit tilslutning ned i start folderen jeg fjerner den...
lader hører fra mig senere
Avatar billede cyberesben Nybegynder
17. maj 1999 - 18:09 #11
når vi snakker windows er geninstallation MEGET tit mitakelkuren
Avatar billede boa Nybegynder
17. maj 1999 - 19:11 #12
cyberesben>>

ja-ja-ja, så siger du det.
Men det er sgu' for let at score points på det løsningsforslag hver gang......
Avatar billede zoy Nybegynder
17. maj 1999 - 23:09 #13
DEN STORE LØSNING!!!
Afinstaller Eicon Diva Softwaren DET VIRKEDE FOR MIG FEEEEDT!!!!!
så der er ingen point at hente her!!
men eller tak for jeres hjælp...
Avatar billede lt Nybegynder
24. maj 1999 - 21:15 #14
Afinstaller Eicon Diva, slet netværk via modem og check at alle modemmer er fjernet (ellers fjern dem).
Åben regedit og søg på eicon, slet alle nøgler fra hovednøglen og ned.  Søg derefter på modem og gør det samme.
Genstart og lad 95/98 finde dit modem igen.
Husk at tage en kopi af reg basen før du retter i den.
Avatar billede zoy Nybegynder
24. maj 1999 - 23:24 #15
det med at at ændre i regedit var ikke noget jeg gjorde men det har været der lige siden at jeg slettede det der terminal adap.. pis.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
24. maj 1999 - 23:47 #16
boa>> det er sgu tit den eneste (eller billigste) udvej at genistallere...
Avatar billede boa Nybegynder
25. maj 1999 - 00:05 #17
cyberesben>>
Det var jo så ikke løsningen at geninstallere Win i det her tilfælde.
Det lyder mere til at være noget dårligt skrevet 3rd party software.

Men sku' vi nu ikke la' en så meningsløs diskussion hvile lidt?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
25. maj 1999 - 00:08 #18
jojo... men du har ret i at sådant 3rd party SW meget tit er skod...

ligesom det til min UMAX scanner... fuck det er ringe

Avatar billede boa Nybegynder
25. maj 1999 - 00:13 #19
Har selv en Umax S6E, ikke det mest overbevisende SW, der følger med,
må jeg gi' dig ret i - det er godt nok set bedre.

Men scanneren er sgu' ellers god nok i sig selv.
Avatar billede goulduck Nybegynder
06. august 1999 - 12:39 #20
Jeg har også et Eicon Diva T/A modem. Jeg har brugt Cybercity i laaaaaaang tid, men efter at jeg skiftede til Image (World on-line) er jeg begyndt at få 630-fejl en gang imellem....

Forresten.... er dit problem løst?
Avatar billede zoy Nybegynder
07. august 1999 - 02:43 #21
Goulduck>> nej det er det ikke men hvis ikke modemet er der så bliver dyret lige genstartet en gang mere..MEN det ville da være rart at det var der HVER gang man starter op ikke?? så der er stadig point at hente hvis i skriver noget jeg/andre kan bruge....8-)...
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. august 1999 - 09:34 #22
Prøv at genstarte i fejlsikret tilstand og gå ind i Enheds håndtering. Fjern så dit modem, hvis der er flere, så fjern dem alle.
Dette er et problem som Windows nogen gange kan ha, at Win har installeret modemet, men har derefter "glemt" det, men det finder ikke modemet igen, fordi af en eller anden grund kan Win stadig "huske" at det er installeret !!!

Prøv evt. også at at kigge på dine COM-porte samt netværkskort for at se om der skulle være noget der.
Avatar billede zoy Nybegynder
07. august 1999 - 14:52 #23
det er testet det der men desværre uden held..8-(..
Avatar billede cldu Nybegynder
11. november 1999 - 03:47 #24
NEJ!! Cyberesben-gut, nu stopper det LIGE her.. en geninstallation på en fejl 630? Er du helt fra den???

EN GANG FOR ALLE, og dette er nyttigt for ALLE eicon-diva brugere:
Driveren, der installeres som default, hedder "Eicon Diva T/A ISDN-modem PNP" - her er problemet - det er IKKE PNP driveren der skal bruges. Installer derfor et EKSTRA modem som IKKE hedder PNP til sidst (det skal stadig hedde Eicon Diva T/A ISDN modem) i modem under kontrolpanel. Lav derefter en NY opkaldsprofil i NVM og kald den noget du ikke har kaldt en forbindelse før. Ever. Vælg det Eicon der IKKE hedder PNP under "tilslut ved hjælp af denne enhed" i guiden etabler forbindelse til internettet. :-)