Avatar billede hypetaxx Nybegynder
25. november 2010 - 09:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

USB lydkort baseret Realtek ALC

Hey,

Jeg har en del tid forsøgt at finde et USB lydkort der er baseret på realtek ALC, men har ikke umiddelbart haft held med at finde det.

Er der nogen der kender til et sådan?

Pft
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. november 2010 - 10:47 #1
Hvad er grunden til at det lige skal være Realtek ALC?
Avatar billede hypetaxx Nybegynder
25. november 2010 - 11:11 #2
Realtek ALC har ECNR (Echo Cancellation/Noise Reduction) i driveren og det er hvad jeg har fået anbefalet til min CarPC for at slippe af med echo når jeg taler håndfrit.
Avatar billede hypetaxx Nybegynder
25. november 2010 - 11:12 #3
ALternativt skal jeg købe Andrea USB-SA som har hardware ECNR

http://www.andreaelectronics.com/buy/productdesc/USB-SA.htm
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2010 - 14:17 #4
Du har desværre et problem som du ikke kan løse med et nyt lydkort.
Realtek's ALC-lydchips bruges mig bekendt udelukkende på onboard løsninger, hvorimod CMI har sat sig på chipset-markedet for de billige lydkort, og eftersom SoundBlaster ikke understøtter ECNR (igen mig bekendt), er der så kun Andrea USB-løsningen tilbage, sorry.
Jeg har for en sikkerheds skyld prøvet at søge på EDB-priser, Google og Yahoo - uden held, så ..... Nej.
Der er selvfølgelig en mikroskopisk chance for at een eller anden fabrik har stoppet en ALC-chip på et PCI-(/-Express)lydkort, men jeg har aldrig set een, selvom jeg har solgt lydkort i 15 år, og da Realtek ikke selv opfordrer kunderne til at bruge dem til løse lydkort, bliver det ualmindelig svært at finde.
Avatar billede hypetaxx Nybegynder
29. november 2010 - 06:28 #5
anyway...

Tak for hjælpen