Avatar billede exotic Nybegynder
26. juli 2001 - 17:14 Der er 18 kommentarer

Efficient SpeedStream 5711

Davzer!!

Jeg ville se om der var nogle som kunee sende evt. en liste over komandoerne til en min speedstream router!!

Det som jeg specielt leder efter er en komando der laver en fuldstændig \"åben\" konfiguration på en ip uden at have inflydelse på de andre ipadresser!

Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2001 - 17:17 #1
ved ik om du kan finde noget her
http://proaccess.jth.net/
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2001 - 17:21 #2
http://support.efficient.com/KB/pdf/Efficient_CLI.pdf prøv og kig under \"command index\"
Avatar billede kisbye Nybegynder
26. juli 2001 - 17:23 #3
hvis du har fået den gemmen TDC til ADSL.
så skal du bare skrive i 192.168.1.1 din browser
og indtaste dit brugernummer og password.
så kan du sætte instillingerne
Avatar billede kapla Nybegynder
26. juli 2001 - 17:26 #4
Avatar billede jasber Nybegynder
26. juli 2001 - 17:37 #5
kisbye>> Hvor finder man sit brugernummer og password?
Avatar billede kisbye Nybegynder
26. juli 2001 - 17:56 #6
brugernummer er dit brugernummer hos teledanmark.
passwordet kan jeg ikke rigtigt huske med.
men prøv enten at skrive det password du bruger til at lave forbindelse til nettet. eller lad det være tomt.

jeg prøver at se om jeg kan finde det dokumentation jeg fik.
Avatar billede jasber Nybegynder
26. juli 2001 - 17:58 #7
Nu har jeg selv en 5711 router, og den er jo præ-konfigureret, så jeg kender ikke noget password.

Men det ville være fedt at kende det :)
Avatar billede kisbye Nybegynder
26. juli 2001 - 18:00 #8
ja det er rigtigt det skal være med \"Åben konfiguration\" ellers ved jeg ikke hvordan...
Avatar billede kisbye Nybegynder
26. juli 2001 - 18:16 #9
jeg kan kan ikke finde det dokumentation, det roder for meget.

hvis det heller ikke virker så prøv 12345 eller sådan noget.

jeg kan vel heller ikke være den eneste der har noget dokumentation til dyret.
Avatar billede kapla Nybegynder
26. juli 2001 - 18:17 #10
Avatar billede dt Nybegynder
30. juli 2001 - 13:00 #11
Det er kun TELE DK som har det password - he he .. men der jo måder man kan ændre passewordet .. men tror ikk det hører hjemme på dette forum ! og jo det kan snildt lade sig gøre ..

Ps : her et link til hele cmd manuen .. i pdf format ! http://support.efficient.com/KB/pdf/ISP_Guide.PDF
Avatar billede lavr Nybegynder
06. august 2001 - 00:38 #12
Jeg går ud fra at det er en Tele Danmark router og ikke din egen.
1. Du skal have adgang til den. TDC har spæret for al adgang både med web og telnet. Der er kun åbent fra WAN siden fra deres egne adresser.
Men de kan ikke lukke den sidste mulighed hvilket er konsol interfacet. Dvs den serielle port.
Du skal bruge et kabel som ikke følger med.
Det er et DB9 fra din RS232 port til RJ45 på routeren. Ben forbindelserne skal være:
RJ45  DB9
1        2
4        3
5        5
2        7
6        8

Næste skridt er at resette passwordet.
Du skal nu starte en terminal emulator der fx emulerer VT100 på din PC og være tilsluttet med dit kabel. Når du taster ENTER knappen skulle den gerne prompte for password.
Nu trykker du på reset knappen på bagsiden (i et hul) i ca 3 sekunder.
De næste sekunder er routerens password serie nummeret som du finder på selve routerens underside. Det er kun nummeret. Ikke bogstavet foran.
Så er du inde.
Du kan nu ændre passwordet hvis du har lyst. (Du kommer dog aldrig tilbage igen til det oprindelige).
Kommandoen er:
system admin nyt_password

Der er ikke EEN kommando der laver åben konfiguration.

Hvis det bare er at route alle porte til EEN bestemt IP adresse så er det let.

system addserver 192.168.1.?? all 0
Du kan sagtens stadig have nogle få porte rettet mod en anden intern IP adresse.

Men du kan ikke køre visse protokoller som ikke kan lide NAT!!
For at omgå dette skal du installere den smarte konfiguration som en vis Jørgen Thomsen har lavet.

Download bat fit som laver de konfigurationer du behøver.
http://proaccess.jth.net/conf5711.bat
Hjælp findes på http://proaccess.jth.net.

Du kan så enten taste det hele manuelt eller du kan uploade de tre konfigurations filer med tftp. Se Jørgens side om dette.

Manualer og tftp mv kan downloades fra Efficient
http://support.efficient.com/drivers/kernels/Speedstream/GUI/v395.zip

Hvis du vil telnette til din router i fremtiden så har TeleDanmark gjort et par ting for at forhindre det.
Du skal enable telnet porten.

system telnetport default
system addtelnetfilter LAN

Og fjerne alle firewall filtre indenfra
eth ip filter flush input

Måske også
eth ip filter flush output

Håber at det kan bruges
Jeg har flere detaljer hvis det behøves.
Jeg har min egen Speedstream 5711 så jeg har eksperiementeret en del for at få bla. Netmeeting til at virke. Det gør det med Jørgens løsning.
Avatar billede kane Juniormester
24. november 2001 - 14:29 #13
hey lavr......kan du hjælpe mig?

jeg har lidt problemmer med at åbne et par porte
Avatar billede lavr Nybegynder
25. november 2001 - 17:58 #14
Hey Kane
Hvad er peoblemet?
Avatar billede kane Juniormester
25. november 2001 - 18:27 #15
jeg kan ikke komme i kontakt med min router....jeg har et netkabel og en adapter fra serial til RF45.........det hele er sat til.....åbner HyberT og siger com2 9600..8..bla bla........trykker enter for at få en login frem.......der sker bare intet......nogle ider
Avatar billede dt Nybegynder
26. november 2001 - 13:20 #16
Kane > hvis det er en TDC router , skal du først resætte passwordet ( tryk på den lille knap bag på i 10 seek ) .. her efter kan du få adgang med de sidste 6 cifre i dit serie nummer !
Avatar billede kane Juniormester
26. november 2001 - 13:23 #17
nej.........der sker intet, jeg har trykket på reset i 10 sek, der sker intet....
Avatar billede lavr Nybegynder
27. november 2001 - 00:15 #18
Der er ingen fast standard for hvordan en RJ45 til DB9 skal være. Jeg har set forskellige konvertere. Så du skal kontrollere at forbindelserne er som jeg skrev foroven.