Avatar billede daniel_noa Nybegynder
23. november 2010 - 15:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Total Backup af server

Hey Expert.

Jeg er ny til at sætte server op, og prøver at forstå at sætte dem rigtig op.

Sidder med en Fujitsu server PRIMERGY TX200 S4. Har installeret VWware ESXi 4.0, og køre med en windows xp prof og windows server 2003.

Kan godt finde ud af at lave raid inde i selv Windows server 2003. Men hvordan sætter man raid op på hele serveren sådan at man har en kopi af VWware ESXi, så hvis der er en HDD som går ned. Så kan den bare skifte til den?? Er det ude i BIOS'en man skal sætte det op. Eller har jeg misforstået hvordan raid kan køre??
Avatar billede j3ppah Novice
23. november 2010 - 15:27 #1
Hvad er din Windows 2003 server installeret på, alså den der kører ESXi ?... et san eller en fysisk server ?
Avatar billede daniel_noa Nybegynder
23. november 2010 - 15:29 #2
Jep den er installer på en virtuel maskine på ESXi.

Hvad er det nu lige SAN betyder??
Avatar billede j3ppah Novice
23. november 2010 - 15:42 #3

Altså... Du har en fysisk server? som kører ESXi ?...

På den ESXi'en har du nogle virtuelle maskiner som ligger på???????????? et san ? eller på diske der sidder i den fysiske serveR ?....

SAN = Storage attatched network
Avatar billede j3ppah Novice
23. november 2010 - 15:46 #4
Any how... du skal sætte raid op inden du installere ESXi'en, da det jo er en fysisk server.. du kan jo ikke bare ændre strukturen på hvordan dataen skrives... Så du må slette det hele igen og starte forfra.
Avatar billede daniel_noa Nybegynder
23. november 2010 - 15:56 #5
Det er ikke en SAN.. :) ESXi kører på en fysisk server. :)

Så blev jeg også kloggere på det.

Tak for svar.
Avatar billede daniel_noa Nybegynder
23. november 2010 - 15:57 #6
hvordan giver man point??
Avatar billede j3ppah Novice
23. november 2010 - 16:17 #7
Venter på at der kommer et svar. som jeg smider her,