Avatar billede lulu31 Nybegynder
23. november 2010 - 10:03 Der er 5 kommentarer

fjerne windows 7 starter

hejsa

håber i kan hjælpe.. jeg har en HP mini 110-1199, der kører med windows 7 starter.. men jeg er lidt træt af det... kan jeg fjerne det og hente et andet og bedre... hvilket vil i anbefale som det bedste...

mvh lulu31
Avatar billede claes57 Ekspert
23. november 2010 - 10:15 #1
jeg ville gå ubuntu (linux)
http://www.ubuntu.com/netbook
installationen kan selv finde ud af at overtage hele disken (hvis du tillader det).
Bemærk, at jeg linker til den specielle netbook-version - og den kan køre på dansk (vælg under installationen).
Så slipper du også for alt bøvl med antivirus og andet malware.
Der er beskrivelse af, hvordan du downloader til usb-stick, så du ikke behøver dvd-drev for at installere det.
Avatar billede lulu31 Nybegynder
23. november 2010 - 10:36 #2
tak for rådet.. det skal prøves.. hvis jeg nu fortryder - hva så..
er ikke helt sikker i det her..:-)
Avatar billede claes57 Ekspert
23. november 2010 - 10:52 #3
ubuntu kan (omend langsommere) køres fra usb-sticken - du lader bare være med at installere det. Så kan du kigge rundt i systemet (der er fx OpenOffice-pakken, Firefox browser, og en pakkehåndtering, hvor du enkelt kan vælge at tilføje/fjerne programmer). Der er også link til 'Ubuntu One' som er din private plads på nettet - brug det til fx backup af dine dokumenter.
Avatar billede lulu31 Nybegynder
23. november 2010 - 11:07 #4
okay tusind tak for hjælpen... skriver igen hvis jeg går helt galt i byen...
Avatar billede lulu31 Nybegynder
25. november 2010 - 13:21 #5
hjælp igen.. jeg har installeret ubuntu og tror jeg kan blive glad for det.. men men men jeg kan ikke få forbindelse til nettet.. jeg har trådløs forbindelse og har prøvet alt men intet virker