Avatar billede hyperdome Nybegynder
26. juli 2001 - 16:27 Der er 8 kommentarer og
4 løsninger

CS-Server

Hey nogen som ved hvor der er en guide til at lave en CS-server på FreeBSD ?
Avatar billede vladimirr Nybegynder
26. juli 2001 - 16:29 #1
Der er lavet en guide til linux, men jeg tror ikke der findes en til Free-BSD
Mit bedste bud er -> http://server.counter-strike.net/
Avatar billede rm Nybegynder
27. juli 2001 - 14:36 #2
Avatar billede vladimirr Nybegynder
27. juli 2001 - 14:42 #3
doh
Avatar billede rm Nybegynder
27. juli 2001 - 17:32 #4
Avatar billede sv Nybegynder
30. juli 2001 - 12:38 #5
Den ligger i ports systemet:
http://www.freebsd.org/cgi/url.cgi?ports/games/hlserver-cs/pkg-descr
Det er vel noget med
cd /usr/ports/games/hlserver-cs men prøv en

# cd /usr/ports/ && make search key=hlserver
og så vil du se de forskellige muligheder
hlserveren vil så kører under Linux emulation. Men det kører ganske, ganske flot på freebsd.
men altså når du finder dir\'et med hlserver i ports systemet er der jo kun en
# make install clean

Avatar billede arno Nybegynder
19. oktober 2001 - 18:56 #6
rc.conf skal du sætte
linux_binarysomething = \"YES\"
Avatar billede sv Nybegynder
20. oktober 2001 - 13:19 #7
eller bare linux_enable=\"YES\"
Avatar billede safl Nybegynder
05. november 2001 - 16:38 #8
1. Compiler en ny kerne med linux binær kompabilitet

2. Download og compiler hlds

3. Download og pak CS 1.3 server ud i hlds

Det kan altsammen downloades herfra:
<a href=\"
http://boomtown.net/articles/art.view.php?type=pc&state=articlegroup_id%3D2%26flags%3D666%26order%3Dcd%26offset%3D80%26limit%3D40%26from%3D%26to%3D&id=28424\">Half-life og CS server</a>
Avatar billede safl Nybegynder
05. november 2001 - 16:40 #9
jeg vil ikke anbefale dig at bruge port-systemet da det er gamle versioner der ligger der. Jeg installerede det selv for 1 uge siden og der var det kun 1.1.0.7 af HalfLife Dedicated Server og ikke 1.1.0.8 <- voice communication mm.
Avatar billede rm Nybegynder
05. november 2001 - 16:51 #10
salf << havdet du husket at opdaterer din ports samling inden du installerete hlds fra ports?
Avatar billede safl Nybegynder
05. november 2001 - 21:57 #11
rm > nej :) Men jeg foretrækker altid at compilere programmerne selv.
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
06. november 2001 - 19:46 #12
er der nogen der kender en løsning på at den mangler den der .so fil der normalt i linux skal addes i lib.so.conf ?