Avatar billede LukasMendez Nybegynder
22. november 2010 - 17:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

"Sluk computer" spørgsmål

Hej jeg har et spørgsmål. Hvis jeg trykker på power knappen ( et enkelt kort tryk )  på min bærbar, så slukker den magen til som hvis jeg havde trykket "luk computer". Men er der forskel på lukningen? Eller er det bare en genvej på power knappen.? Jeg kører xp - Acer
Avatar billede plug1n Nybegynder
22. november 2010 - 17:15 #1
Det er det samme som at lukke via start -> luk.
Men er du sikker på du lukker og ikke bare hibernater/sleeper?

-Har ikke selv haft XP på en bærbar...
Avatar billede ksoren Nybegynder
22. november 2010 - 17:17 #2
Windows opfager din handling. Så ja, det er en genvej. Under strømstyring kan du bestemme hvad der skal ske.
Avatar billede Viggoen Nybegynder
22. november 2010 - 17:52 #3
Computeren vil selv slukke. Den gemmer ikke nogle filer præcis ligesom " Sluk funktionen " Som man kan bruge i startmenuen.
Derimod hvis du holder knappen inde vil den lukke ned med det samme. Dette kan foresage skader på din pc men det er ikke en selvfølge. Når du tænder den igen efter en ukorrekt slukning, vil den ofte sige, at der er sket en fejl om og den skal starte i fejlsikret tilstand :)

Håber det hjalp :)

- Viggoen -
Avatar billede Viggoen Nybegynder
22. november 2010 - 17:54 #4
Altså er der ikke forskel på om du slukker ved funktionen eller på den fysiske knap :)
Avatar billede GoofyDK Nybegynder
22. november 2010 - 18:23 #5
Højreklik på skrivebordet, vælg "Egenskaber" find "Pauseskærm" og vælg "Strømstyring" dernæst vælg "Avanceret".

Derinde kan du fjerne det med at trykke på power knappen :-)
Avatar billede Viggoen Nybegynder
22. november 2010 - 18:28 #6
Goofydk :) Det var jo ikke ligefrem det han efterspurgte ?
Avatar billede haverslev Novice
22. november 2010 - 18:46 #7
Det er korrekt som der nævnes i #2, at det bestemmes under strøstyring, hvad f.eks startknappen skal udføre ved et tryk på den.
1. Gør Intet.
2. Slumre
3. Dvale.
4. Luk Computeren
Avatar billede plug1n Nybegynder
24. november 2010 - 15:49 #8
Skal vi ikke få lukket den?

Svaret er at der INGEN forskel er på de to lukninger.

VH Plug1n
06. juni 2011 - 16:13 #9
Mon <LukasMendez> også har 'slukket' for denne tråd ? Og de andre ?