Avatar billede Zigarlos Praktikant
21. november 2010 - 23:45 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Ingen forbindelse mellem to computere i Virtual PC

Til en skoleopgave har jeg fået til opgave at få et lille bitte netværk bestående af to computere til at arbejde på samme netværk.
Jeg har derfor oprettet PC-A og PC-B i Virtual PC 2007.

Begge computere er installeret med Windows XP. PC-A har kun et local-netkort, mens PC-B har installeret to netkort - det ene med forbindelse til internettet (som PC-A også skal benytte sig af gennem PC-B) og et local-netkort.

Jeg har tilknyttet begge computere til samme netværk, men de kan alligevel ikke se hinanden.

Jeg kan ganske enkelt ikke gennemskue hvor fejlen ligger. Når jeg kigger under Denne computer/Egenskaber/Computernavn, kan jeg se at begge computere har adgang til den samme arbejdsgruppe.
Avatar billede j3ppah Novice
22. november 2010 - 07:55 #1
subnets, ip'er ? network settings i virtual pc ? deres eget vlan, eller sharev with physical network adapter ?... statisk eller dhcp ip ?
og hvordan er det du vil have det til at være ?

INTERNET
|
pc1-----pc2

Altså en sharet connection gennem pc1 ? så skal du jo lige huske at enable det på pc´'en...

Du kan lige svare på alle disse spørgsmål.
Avatar billede Zigarlos Praktikant
16. januar 2011 - 22:58 #2
:-(