Avatar billede Eternity Nybegynder
21. november 2010 - 16:09 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Udannelse i England

Hej eksperter.

Jeg studerer lige nu på HHX, og kigger på mine muligheder for at studere i England når jeg er færdig.

Som jeg har forstået det er den en Bachelor jeg skal tage efter HHX, men hvad er tilsvarende i England? Jeg ved godt at Bachelor er et engelsk ord - men på fx "London School of Business" kan jeg ikke finde ud af hvilken jeg skal vælge.

Er der nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. november 2010 - 16:30 #1
Bachelor er de første 3.5 til 4 år af en universitets uddannelse der i England ender med en Master og i Danmark med en Kandidat (der faktisk er på en smule højere niveau end en Master.

Du kan naturligvis søge om optagelse på et engelsk universitet, men det er vist relativt dyrt. Du kunne også lade dig optage på et dansk universitet, og så gennemføre (store) dele af din uddannelse i udlandet. De fleste universiteter i Danmark udveksler med udenlandske universiteter og på den måde "betaler" de udenlandske studerende der er i danmark for din uddannelse i udlandet.

Min anbefaling er at du taler med en officiel vejleder evt på CBS der vil kunne give dig præcise informationer og vejlede dig
Avatar billede Eternity Nybegynder
21. november 2010 - 16:50 #2
Hm det er ikke helt det svar jeg ledte efter - ikke for at lyde utaknemmelig - ved du helt præcist hvad jeg kan prøve at læse under på den hjemmeside jeg skrev i mit første indlæg, altså hvis jeg vil læse hele min bachelor i udlandet.

Tænk ikke på pengene, det skal jeg nok selv gøre ;)
Avatar billede Eternity Nybegynder
21. november 2010 - 17:03 #4
UPS! Havde glemt hjemmeside - det må i undskylde:

http://www.london.edu/
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. november 2010 - 17:16 #5
Da både DK og UK er en del at EU er der faktisk ingen begrænsninger. Det en UK borger kan søge, kan du også hvis du opfylder betingelserne

Da en universitets uddannelse oftest (næsten altid) er en meget individuel ting, vil jeg råde dig til at søge personlig vejledning hos en studie vejleder. Jeg har selv en datter der går på DTU og hun klager ofte over hvor svært det er at gennemskue de oplysninger der findes på nettet,

Universitetsets studievejledere er ansat til netop at vejlede dig, så ring trykt
Avatar billede claes57 Ekspert
21. november 2010 - 17:30 #6
hvis ikke en dansk studievejleder kan, så tag testen på
http://www.london.edu/programmes/helpmechoose.html
primært skal du vælge mellem finans, ledelse, personalestyring, salg, eller en 'lidt af det hele' hvis du vil være selvstændig rådgiver
Avatar billede Eternity Nybegynder
21. november 2010 - 17:42 #7
Det er også meget fint Bufferzone - men findes der ikke et konkret svar på hvad en bachelor er på den liste med programs der er på denne hjemmeside:
http://www.london.edu/

- Det kan være det er mig der ikke forsåtr dit svar helt, men synes ikke rigtig du har besvaret hvad jeg skal kigge på, helt specifikt, hvis jeg skal derover direkte efter HHX.
Avatar billede Eternity Nybegynder
21. november 2010 - 17:43 #8
@Claes

Tænker mere på om det er en MBA, en Ph.D eller hva jeg skal klikke ind under?

Har forsøgt med min studievejleder, men hun kan desværre ikke svare på det.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. november 2010 - 18:22 #9
Ingen af delene.

En MBA vil (normalt) kræve solid erhvervserfaring.

Og en PhD kræver en kandidat grad.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. november 2010 - 18:44 #10
Bachelor er det, der i gamle dage var 'en halv-studeret røver'.
Dvs typisk en dansk politiker i dag - eller en anden, der er droppet ud af uddannelsen før tid - men som minimum har gennemført første havldel af et fuld uni-studie.
MBA så er du fx civilingeniør, og har arbejdet i 10 år - og dine chefer vil gerne, at du bliver næste topleder - så kører du lige en MBA igennem - eller som Stein Bagger bare siger, at du har en.
Ph D. er en overbygning til en færdig kandidat fra universitetet - efter du er fx uddannet biolog, jurist eller andet, så kan du - i stedet for at komme ud i det farlige erhversliv - blive på uni, og tage en Ph D. Det giver en plads som ansat universitetslærer bagefter.

Med HHX så skal du starte på et noget lavere niveau.
Avatar billede inglenook Praktikant
21. november 2010 - 19:31 #11
ikke et svar som saadan, men lidt at taenke over. Gebyret for at studere paa universitetet i England har hidtil vaeret et fast beloeb, men paa det seneste er dette blevet frit for universiterne saadan at de nu kan bede om lige saa meget de vil. Her er et eksempel for i aar: http://www.direct.gov.uk/en/EducationAndLearning/UniversityAndHigherEducation/StudentFinance/Gettingstarted/DG_171573 , men nu er det blevet frit. Nogle universiteter mener de skal have op til £7.000 (~Dkr. 70.000 pr. aar) Som EU borger kan du ansoege paa lige vilkaar som alle andre der bor i England.
Avatar billede Eternity Nybegynder
21. november 2010 - 21:36 #12
Tak Arne_V - det var egentlig det jeg genre ville høre ;)

- Men jeg synes ikke jeg kan finde noget inde på http://www.london.edu/ som er tilsvarende en bachelor?

Men jeg er 98 % sikker på jeg godt kan studere den derinde
Avatar billede claes57 Ekspert
22. november 2010 - 08:45 #13
du skal starte på fx
Masters in Management

Duration:    11 months
Location:    London
Fees:    TBC
Start dates:    08 Sep 2011  (apply)

This pre-experience programme is designed for outstanding individuals with an undergraduate degree and less than one year of full-time postgraduate work experience. The programme provides the foundations for a successful career in business and beyond. 11 months full-time.

dvs et program til den uden noget videre erhvervserfaring, og med topkarakterer i relevante linjefag.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. november 2010 - 15:01 #14
????

HHX er altsaa ret langt fra en "undergraduate degree".
Avatar billede claes57 Ekspert
22. november 2010 - 15:30 #15
HHX er ikke en kandidat-grad - og derfor lavere.
Vi taler ikke om en uddannelse lige efter folkeskolen, men om en videregående uddannelse "designed for outstanding individuals".
Avatar billede arne_v Ekspert
22. november 2010 - 15:40 #16
Vi taler om en uddannelse for folk som allerede har en 3 årig universitets uddannelse plus et relevant job.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. november 2010 - 16:03 #17
spørger er på HHX nu, og søger noget der svarer til dansk bachelor (men i England) til efter HHX - ikke, at han har en bachelor nu endsige omtalt relevant joberfaring.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. november 2010 - 16:09 #18
Den uddannelse du linker til er en master uddannelse som kraever en bachelor.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. november 2010 - 16:25 #19
vi taler vist forbi hinanden - det er det laveste niveau på skolen i England, og spørger er 98% sikker på at kunne komme ind, så der må ligge lidt videre planer i dk undervejs.
Avatar billede Eternity Nybegynder
23. november 2010 - 22:43 #20
Jeg er 98 % sikker paa at jeg kan tage en bachelor paa London School of Business. Det har jeg ihvertfald ladet mig fortaelle af min studievejleder.

Jeg ved at en bachelor bliver forkorter BA, men kan ikke umildbart finde den pa skolens hjemmeside, og det undrer mig.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. november 2010 - 11:32 #21
på denne
http://www.ebslondon.ac.uk/
kan du få en BA
"We offer undergraduate degrees in International Business"

måske I har byttet om på navnene på de to skoler?
European Business School London / London Business School