Avatar billede NicolaiGybel Nybegynder
21. november 2010 - 14:38 Der er 10 kommentarer

Windows 7 - Windows Vista

Jeg sidder med et problem som jeg håber i vil hjælpe mig med og løse (:

Lige nu køre jeg med Windows 7 og ønsker nu og installere mit windows vista igen. mit problem ligger i at jeg ikke ved hvordan jeg installere mit vista igen da computeren er født med vista og ligger på harddisken er der nogen der kan hjælpe med hvordan jeg starter det op ?
Avatar billede oli10b Nybegynder
21. november 2010 - 15:14 #1
Prøv at: klik på start, skriv i søgefeltet: genoprettelse, klik på genoprettelse, klik så på Avancerede genoprettelsesmetoder, og derefter klik på: Geninstaller Windows.
Avatar billede haverslev Novice
21. november 2010 - 15:48 #2
Hvorfor dog gå tilbage til Vista ?
Hvis du har installeret W7 som nyinstalltion, med formatering osv. - så er det jo muligt at den Vista recovery partition er væk/slettet.

Hvis det f.eks er en HP maskine, så prøv at trykke på F11 under opstart og se om du kommer i recovery.

Er det f.eks en Acer, så tryk på ALT + F10 samtidig under opstart og du skulle komme i recovery

Så det kommer helt an på hvad din pc hedder og hvilke taster der skal bruges for at komme i recovery.
Avatar billede NicolaiGybel Nybegynder
21. november 2010 - 15:50 #3
jeg køre acer.. det fordi mit windows 7 er gået ned det virker slet ikke længere og kan ikke lave sig selv.. :/ virus
Avatar billede haverslev Novice
21. november 2010 - 16:32 #4
Så skal du blot trykke på ALT + F100 samtidig under opstart af pc`en og følge anvisningerne.

Men er partitionen slette ifm. med W7 installationen, så er løbet kørt for at installere Vista af den vej.

Så er der kun en nyinstallation tilbage med brug af Vista DVD eller f.eks Windows 7 DVD
Avatar billede NicolaiGybel Nybegynder
21. november 2010 - 16:57 #5
okay super men Windows vista ligger på en anden harddisk har det lavet fra fabrikken :)
Avatar billede haverslev Novice
21. november 2010 - 17:47 #6
Så skal du have den disk i igen og måske kan du starte direkte op på Vista
ellers skal du starte op på den med Alt+F10 og køre recovery
Avatar billede NicolaiGybel Nybegynder
21. november 2010 - 18:39 #7
Jeg prøver lige igen Mit Windows Vista ligger på min Harddisk i forvejen harddisken er delt op med et C & D drev som er synlige ved siden af er det usynlige drev som man ikke kan se kun når man installere et nyt windows på en af det andre drev jeg har som er synlige i windows og ikke i doos mode.

Mit problem er jeg ikke ved hvordan jeg skal starte det Usynlige drev op hvor windows vista ligger på.

håber der nogen der kender til den process
Avatar billede haverslev Novice
21. november 2010 - 18:54 #8
Jamen, når det er en ACER, så.
1. sluk maskinen
2. Stark maskinen
3. tryk på ALT + F10 tastene samtidig, når du lige har startet
  maskinen op.
4. Følg recovery anvisningen på skærmen

http://www.dogvillestar.dk/2009/02/10/recovery-af-en-acer-pc/
Avatar billede NicolaiGybel Nybegynder
21. november 2010 - 19:06 #9
nu har jeg prøvet det på den måde og ja der kommer en boot menu op men den siger kun

partion: 2

neden under windows\windows32\winload.exe

[ noget med noexlipse                                          ]

hvad er dette ?
Avatar billede haverslev Novice
21. november 2010 - 19:28 #10
Puha, det lyder ikke godt, får du evt. nedenstående ?

getting this error on boot up by ALT + F10 Acer recovery:
\windows\system32\boot\winload.exe
Status:  0xc000000e
Info:
The selected entry could not be loaded because the application is missing or corrupt.