Avatar billede ElvanOkutan Nybegynder
20. november 2010 - 11:10 Der er 14 kommentarer

Acer Launch Manager - Kan ikke bruge mine højre/venstre klik på bærbar

Jeg har i onsdags købt en ny bærbar (Acer Aspire 5943 G / i7). Lige siden opstarten har jeg stødt på det problem at jeg ikke kan bruge højre og venstre klik på touch pad. Ydermere virker min rulleknap til justering af volume heller ikke.. Den er placeret lige under touch pad.

Jeg har prøvet at geninstallere launch manager med den nyeste udgave med det har ikke givet noget resultat. Yderligere har jeg også forsøgt at køre setup med windows vista kompabilitet tilstand med administrative rettigheder. Dette har heller ikke løst mit problem.

Jeg har styresystemet win 7 - 64 bit.
Håber at der er nogen som kan hjælpe mig.
Avatar billede ptj_11 Forsker
20. november 2010 - 19:03 #1
Hvad siger din enhedshåndtering. Kan du se enheder, der ikke er korrekt installeret?
/ptj_11
Avatar billede ElvanOkutan Nybegynder
20. november 2010 - 20:55 #2
Alt ser ud til at være installeret korrekt.
Avatar billede ptj_11 Forsker
20. november 2010 - 21:05 #3
Har du ikke mulighed for at styre indstillingerne for din acer launch manager et sted i kontrolpanelet?
/ptj_11
Avatar billede ElvanOkutan Nybegynder
20. november 2010 - 21:15 #4
Altså når jeg åbner launch manager ser den således ud: http://i52.tinypic.com/20tmemo.jpg

Når jeg så trykker på P-tasten sker der ingen ting ...

Når jeg tjekker indstillinger for mus i kontrolpanellet, er der heller ikke nogen valgmuligheder ..: http://i55.tinypic.com/24eqiva.jpg
Avatar billede ptj_11 Forsker
20. november 2010 - 23:19 #5
I dette billde:http: http://i55.tinypic.com/24eqiva.jpg ser du et faneblad "Enhedsindstillinger". Her kan du indstille alle handlinger for de forskellige bestanddele af din touchpad.
/ptj_11
Avatar billede ElvanOkutan Nybegynder
21. november 2010 - 02:28 #6
Avatar billede ElvanOkutan Nybegynder
21. november 2010 - 02:29 #7
Nu har jeg tjekket det. Knapperne ser ud til at være aktive. Derfor forstår jeg stadig ikke hvorfor det ikke virker.. :/

http://img100.imageshack.us/img100/7551/40286652.png
http://img442.imageshack.us/img442/4445/27023276.png
http://img694.imageshack.us/img694/2738/76359068.png
Avatar billede ElvanOkutan Nybegynder
21. november 2010 - 02:30 #8
Nu har jeg tjekket det. Alle knapper ser ud til at være aktive. Derfor forstår jeg ikke hvorfor det ikke virker :/

http://img100.imageshack.us/img100/7551/40286652.png
http://img442.imageshack.us/img442/4445/27023276.png
http://img694.imageshack.us/img694/2738/76359068.png
Avatar billede ElvanOkutan Nybegynder
21. november 2010 - 02:32 #9
Undskyld flood, firefox reagerede ikke da jeg trykkede 'opret' ...
Avatar billede ptj_11 Forsker
21. november 2010 - 15:05 #10
Jeg vil umiddelbart mene, at der er en hardwarefejl på din maskine.
Når alt står til korrekt aktiveret, og det ikke virker alligevel, så tyder noget på, at der er fejl på hardwaren.
Blot for god ordens skyld, kan du ikke poste alle maskinoplysninger her.
Altså oplysninger om Model og Variant. Disse oplysninger finder du på mærkaten på undersiden af maskinen.
Samtidigt kan du hente ccleaner pådenne adresse:
http://www.piriform.com/ccleaner/update?v=2.36.1233&l=1030
Istaller dette program (husk at fjerne hakket ved Den gratis toolbar fra Google), gå på værktøjer/Opstart. I dette billede klikker du på knappen "Gem som tekstfil". Indholdet af denne tekstfil kopierer du herop, så vi kan se, om dit program til styring af touchpad er installeret.
/ptj_11
Avatar billede ElvanOkutan Nybegynder
21. november 2010 - 15:52 #11
Modeloplysninger: (Ved ikke om det er disse oplysninger du mener)
Acer Aspire 5943G
Intel core i7-720QM processor

Her er loggen: (Eller hent her: http://www.enterupload.com/ydeq785l8lx8/startup.txt.html)

Ja    HKCU:Run    swg    "C:\Program Files (x86)\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe"
Ja    HKCU:Run    Google Update    "C:\Users\Elvan Okutan.ElvanOkutan-Pc\AppData\Local\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c
Ja    HKLM:Run    IAStorIcon    C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Rapid Storage Technology\IAStorIcon.exe
Ja    HKLM:Run    SuiteTray    "C:\Program Files (x86)\EgisTec MyWinLockerSuite\x86\SuiteTray.exe"
Ja    HKLM:Run    EgisUpdate    "C:\Program Files (x86)\EgisTec IPS\EgisUpdate.exe" -d
Ja    HKLM:Run    EgisTecPMMUpdate    "C:\Program Files (x86)\EgisTec IPS\PmmUpdate.exe"
Ja    HKLM:Run    mcui_exe    "C:\Program Files\McAfee.com\Agent\mcagent.exe" /runkey
Ja    HKLM:Run    Adobe Reader Speed Launcher    "C:\Program Files (x86)\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
Ja    HKLM:Run    BackupManagerTray    "C:\Program Files (x86)\NewTech Infosystems\Acer Backup Manager\BackupManagerTray.exe" -h -k
Ja    HKLM:Run    NortonOnlineBackupReminder    "C:\Program Files (x86)\Symantec\Norton Online Backup\Activation\NobuActivation.exe" UNATTENDED
Ja    HKLM:Run    StartCCC    "C:\Program Files (x86)\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe" MSRun
Ja    HKLM:Run    VitaKeyPdtWzd    "C:\Program Files (x86)\Acer Bio Protection\PdtWzd.exe"
Ja    HKLM:Run    MDS_Menu    "C:\Program Files (x86)\Acer Arcade Deluxe\MediaShow Espresso\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files (x86)\Acer Arcade Deluxe\MediaShow Espresso" UpdateWithCreateOnce "Software\CyberLink\MediaShow Espresso\5.6"
Ja    HKLM:Run    ArcadeMovieService    "C:\Program Files (x86)\Acer Arcade Deluxe\Arcade Movie\ArcadeMovieService.exe"
Ja    HKLM:Run    Adobe ARM    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
Ja    HKLM:Run    LManager    C:\Program Files (x86)\Launch Manager\LManager.exe
Ja    HKLM:Run    WinampAgent    "C:\Program Files (x86)\Winamp\winampa.exe"
Ja    HKLM:Run    SwitchBoard    C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\SwitchBoard\SwitchBoard.exe
Ja    HKLM:Run    AdobeCS5ServiceManager    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\CS5ServiceManager\CS5ServiceManager.exe" -launchedbylogin
Ja    HKLM:Run    RtHDVCpl    C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RAVCpl64.exe -s
Ja    HKLM:Run    RtHDVBg    C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RAVBg64.exe /FORPCEE3
Ja    HKLM:Run    SynTPEnh    %ProgramFiles%\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
Ja    HKLM:Run    mwlDaemon    C:\Program Files (x86)\EgisTec MyWinLocker\x86\mwlDaemon.exe
Ja    HKLM:Run    PLFSetI    C:\Windows\PLFSetI.exe
Ja    HKLM:Run    Acer ePower Management    C:\Program Files\Acer\Acer ePower Management\ePowerTray.exe
Ja    HKLM:Run    AdobeAAMUpdater-1.0    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\OOBE\PDApp\UWA\UpdaterStartupUtility.exe"
Ja    Startup Common    Acer VCM.lnk    C:\Program Files (x86)\Acer\Acer VCM\AcerVCM.exe
Ja    Startup Common    Bluetooth.lnk    C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\BTTray.exe
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. november 2010 - 22:41 #12
Denne linje viser, at driveren til din touchpad er indlæst: HKLM:Run SynTPEnh %ProgramFiles%\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe.

Hvis vi nu forudsætter, at driveren er korrekt indlæst, og alle indstillinger er sat korrekt, så kan der næsten kun være en hardwarefejl tilbage.

Jeg ville i dit sted henvebde mig hos sælgeren, og bede om at få vist, hvordan dette problem afhjælpes.
Kan det ikke bringes til at virke, så må det være en ny maskine.

Efter købeloven kan du ganske vist kun kræve fejlen afhjulpet i første omgang, men jeg vil mene, at med de få dage på bagen (maskinens), så burde det kunne sammenlignes med en afprøvning i forretningen inden købet, og der er vel ingen, der køber en vare, der er fejlbehæftet allerede ved leverancen.
/ptj_11
Avatar billede ElvanOkutan Nybegynder
23. november 2010 - 00:03 #13
Ja.. Jeg regner også med at henvende mig hos sælgeren imorgen, så problemet kan blive løst hurtigst muligt..

Tusind tak for hjælpen..
Avatar billede ptj_11 Forsker
23. november 2010 - 01:58 #14
Ingen årsag.
/ptj_11