Avatar billede mojo69 Nybegynder
19. november 2010 - 14:30 Der er 8 kommentarer

Hvilken Projector til Film fra PC ?

Jeg har besluttet mig for at købe en projector til at se film fra computeren istedet for at købe et TV, da jeg ikke har tænkt mig at se TV derpå.
Spørgsmålet er bare hvilken projector der er den bedste til prisen! Der er 4 meters afstand mellem hvor den skal hænge til væggen hvorpå den skal projectere. Vil max bruge omkring de 8000 på den, men må gerne være billigere end det, leder efter den bedste til prisen..

Den skal stortset kun bruges til at vise 1080p HD film.
Vil tro den skal kobles til via DVI.

Spørgsmål besvares hurtigst muilgt!
Tak på forhånd.
19. november 2010 - 15:33 #1
... hvilken skærmstørrelse skal den 'blæses' op til ?
Avatar billede mojo69 Nybegynder
19. november 2010 - 16:09 #2
Jeg kører 1920x1080 :)
Avatar billede zagger Juniormester
19. november 2010 - 17:02 #3
Nu ved jeg ikke hvilken HD Projektor der er bedst til prisen, så det vil jeg ikke kloge i. Men da jeg skulle købe en projektor var en vigtig faktor for mig at den kunne vise så stort et billede på så kort en afstand som muligt.

Og der har Acer en rigtig god udregner til det formål. Godt nok kun til deres egne produkter. Men tænkte det måske kunne være en hjælp.

http://www.acer-euro.com/pjcalculator/
19. november 2010 - 19:56 #4
... det jeg 'fisker' efter er at skaffe/købe en fladskærm's TV/Monitor! Alle seriøse skærme kan køre nævnte 1920x1080...
Og det vil stå meget flotterer, og du/I slipper for blæser 'larmen' fra en Projekter...

Eks -> http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/tv/tv-storre-end-40/TXP50S20E/50-panasonic-plasma-tv (Billigere kan sansynligvis også gøre det...)

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1169844738
Avatar billede mojo69 Nybegynder
19. november 2010 - 20:17 #5
#3 Meget hjælpsomt tak! Har besluttet mig for en BenQ W1000+

#4 Har besluttet mig for at købe en projector og ikke et TV. Det sparer mig plads, og giver mig et større billede.
Avatar billede Bodillen Nybegynder
19. november 2010 - 21:48 #6
Det er sikkert en udmærket projektor, men jeg ville absolut vælge et 50" TV til et rum af den størrelse, 84" er voldsomt til 3-4 meters afstand, det bliver ihvertfald en tur på første række!
Ud over et dårligere billede, er der andet mas med projektorer - lærredet bliver bulet, hvis det ikke er fastmonteret, loftet giver genskin, hvis det ikke er malet sort, der skal arrangeres mørklægning... bøvl, bøvl, bøvl... og så kan du ikke engang se nyhederne! Men det bestemmer du selvfølgelig selv :)
19. november 2010 - 22:23 #7
Enig med #6 !!!

Du skal også tage i betragtning mht Projektorens pære levetid ?
http://www.google.com/search?source=ig&hl=da&rlz=&q=projektor+levetid&aq=f&oq=
Avatar billede mojo69 Nybegynder
20. november 2010 - 12:04 #8
Jeg kan godt se hvad i mener, og det var egentligt også min plan at købe et tv. Jeg har bare valgt ikke at abonnere på tv, så kan ikke tage andet end nogle skod DR kanaler.. Skal jeg have et ordentligt TV vil det koste mig 15k, og kommer ikke til at bruge det til hvad det er beregnet til. Kan få en W1000+ for det halve, og den er direkte beregnet til at projectere fra pc'en.
Og må også nok indrømme at jeg er en gadget-lover, og en projector tiltaler min indre blærerøv :)

28db fra blæseren gør ikke noget når jeg ser film, da lyden er skruet meget højt op. Og efter hvad jeg kan læse er det meget muligt min bare væg kan bruges, uden lærred. Den har en levetid på minimum 4000 timer, som er meget for en projector, men gør at jeg tager jeres indlæg seriøst!
Vil tænke lidt mere over sagen, tak for rådene!