Avatar billede ridder Nybegynder
19. november 2010 - 14:12 Der er 2 kommentarer

Ændring af store bogstaver til små

Er der nogen som er bekendt med om der findes et stykke software som kan lave store bogstaver om til små i Concorde C5, jeg tænker på hvis man f.eks. i vare kartoteket har følgende tekst som man gerne vil lave om:

VARE XYZ til Vare xyz

Alle tekster står i dag med store bogstaver, dette vil vi gerne lave om så det står rigtigt?
Avatar billede mariaf Juniormester
20. november 2010 - 09:03 #1
Det findes. Vi bruger det i vores Projekt Plus, hvor mange leverandører sender prisfiler ud med store bogstaver, og kunden gerne vil have konverteret til konvsekvent enten store eller små bogstaver.

Du kan selv kode det eller sende en mail mf@nordsoft.dk
Avatar billede kgm Praktikant
22. november 2010 - 09:41 #2
Lav en kørsel der løber det ønsket kartotek igennem alla;

SEARCH <Kartotek> SEQ
    SET Name = StrLwr(Name)
    UPDATE Kartotek
END

/Kenneth