Avatar billede schneider-magic Nybegynder
26. juli 2001 - 15:14 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Nokia 9210 erfaring søges! Synkronisering langsom.

Jeg har problemer med min Nokia 9210. Den er meget lang tid om at synkronisere med Outlook via kabel: 30-40 min. Er dette normalt?

Er der nogen med erfaring med remote brug af 9210? Jeg skal koble op via RAS til en Exchange server og hente mails. Jeg skal på Internet og desuden bruge WAP.
Avatar billede crunch Nybegynder
26. juli 2001 - 16:57 #1
Jeg har en 9110 og den er også super langsom til internet / WAP. Det skulle hjælpe at sætte et større memorykort i (og det har jeg også gjort) men generelt går det rimlig langsomt.

Dog er WAP ca. tre gange så hurtigt som WWW. Måske du skulle benytte en WAP tjeneste til at læse din mail istedet.?
Avatar billede schneider-magic Nybegynder
27. juli 2001 - 13:32 #2
crunch>> Tager det også dig 30-40 min at synkronisere både mail, kontaktpersoner (ca. 300) og noter?

Jeg SKAL have fat i mit arbejde mht til Mail.
Avatar billede crunch Nybegynder
27. juli 2001 - 17:14 #3
Nej det har jeg faktisk ikke prøvet. Jeg bruger den kun til net meget sjældent. Men min er jo også bare en 9110, så din burde være noget hurtigere..
Avatar billede schneider-magic Nybegynder
30. juli 2001 - 15:46 #4
Nej, det er den nu ikke, for den bygger på et helt andet styresystem; EPOC.
Er der ikke andre der har en 9210?
Avatar billede bjd Nybegynder
31. juli 2001 - 20:16 #5
Jeg har desværre selv kun en Nokia 9110, men jeg har haft det problem at jeg lod den synkronisere natten over, og den var stadig ikek færdig.
Jeg synes ikke lige at brugsanvisningen var noget at råbe hurra for, men jeg fik synkroniseret mine brugere.
Mht. sms\'er og alt andet jeg havde på min Nokia 9110, det har jeg STADIG ikke fundet ud af at synkronisere.
Derfor er jeg lige med på en lytter her.
Avatar billede schneider-magic Nybegynder
18. august 2001 - 02:32 #6
Er der virkelig ingen der har fået en Nokia 9210?
Avatar billede miccarl Nybegynder
21. august 2001 - 23:52 #7
Jeg bruger Wap og internet på min 9210 og synkroniserer (dog) med Lotus Notes (det tager ca. 5-10 minutter alt. incl. via kabel). Opsætning m.m. kan ses via vejledning på opasia.dk.
Avatar billede schneider-magic Nybegynder
22. august 2001 - 11:23 #8
Tak, jeg har fået WAP og Internet til at virke gennem mit firmas forbindelse.
miccarl>> Hvor mange kontakt-personer har du?
Jeg har selv over 1200, måske derfor det tager lidt tid, men det er næsten det samme anden gang, hvis man gør det 2 gange i træk!
Synkroniserer du remote med Lotus Notes? Er det over IMAP (kun mails) eller direkte i Notes (mail+kalender+opgaver)?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
22. august 2001 - 11:25 #9
sæt baud rate på både nokia\'en og seriel port på pc til minimum 56K
Avatar billede schneider-magic Nybegynder
22. august 2001 - 11:30 #10
Jeg har prøvet at ændre på dette, men uden resultat. Den står nu på højest mulige. Har du det nogen steder fra, eller er det et kvalificeret gæt?
Avatar billede miccarl Nybegynder
22. august 2001 - 14:31 #11
Jeg har 250 kontakter, 2. gang tager det ca. 2 minutter incl. backup af data til disk. (den synkroniserer og de er jo ens). Jeg synkroniserer ikke remote endnu ..., iøvrigt leverer TeleDK kun dataforbindelser på 9600 endnu, så selv med high speed dataoverførsel sker der ikke rigtigt noget remote.
Avatar billede schneider-magic Nybegynder
29. august 2001 - 00:12 #12
Ja, jeg bruger Sonofon, så kommer du op på 28800 i download.
Har du prøvet at bruge den fra en bærbar, evt vha IR?
Avatar billede schneider-magic Nybegynder
09. januar 2002 - 01:14 #13
Tak for svar!