Avatar billede amazon Nybegynder
19. november 2010 - 08:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

visning af fontnavn i windows7

I windows7 kan man nu ikke vælge at installere fra mappen, vel? - I stedet hedder det drag and drop, ikke?

Det kunne jeg også godt leve med, hvis ikke det var fordi jeg ikke kan se hvilke fonte jeg har - forstået på den måde, at jeg kun ser filnavnene som f.eks. "ab______.pfb" ... hvordan får jeg visning af fontenes reele navne frem?

Eller er der nogen, der kan anbefale en fornuftig fontmanager? Det gør ikke noget hvis den koster lidt, bare den er god, stabil og overskuelig. I tidernes morgen brugte jeg den fontmanager, der var med fra Adobe, men den har de af uransagelige årsager valgt ikke at have med i program-pakkerne.

(Jeg har fonte på en ekstern harddisk, så de skal gerne kopiere over på C)
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2010 - 09:47 #1
Avatar billede amazon Nybegynder
19. november 2010 - 09:56 #2
Tak - det ser ud til at være et godt valg - er det en du selv bruger og har gode erfaringer med?
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2010 - 10:27 #3
kort og godt nej
Avatar billede amazon Nybegynder
19. november 2010 - 10:39 #4
Hmmmm. Jeg ville nu godt, at der var nogen der sagde: Sådan gør jeg.

- Ved du så hvordan man kan se de rigtige fontnavne på Windows7 uden først at skulle installere dem?
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2010 - 10:46 #5
så vent på der kommer en der ved mere men se lige her

http://www.1001freefonts.com/

m.v.h
Avatar billede amazon Nybegynder
01. marts 2011 - 11:51 #6
jeg har installeret suitcase, og derved løst problemet.