Avatar billede Elgarra Nybegynder
18. november 2010 - 15:46 Der er 4 kommentarer

Åbne ekstern hjemmeside i egen hjemmeside

Hej.

Jeg driver hjemmesiden volunteerstokenya.org, som er lavet i iWeb - og ja, jeg ved ikke noget om programmering:)

Mit problem går på, at vi har en blog på blogspot, som jeg gerne vil have til at åbne inde på vores hjemmeside, således at den eneste  navigationsbar (øverst) forbliver synlig/funktionel. Det skal helst fungere således, at det sker når man klikker på "News and blog", hvorefter blogspot vinduet vil åbne nedenunder som intern side. Jeg kan ikke finde ud af hvordan. Nogle der kan hjælpe?

På forhånd 1000tak.

- Simon
Avatar billede zips Juniormester
18. november 2010 - 15:55 #1
På din side News and blog indsætter du en iframe istedet for det billede du har på siden, læs mere her http://www.w3schools.com/TAGS/tag_iframe.asp
Avatar billede Elgarra Nybegynder
19. november 2010 - 09:57 #2
Fedt.
Det fungerer dog ikke helt optimalt. Det virker optimalt med chrome, men ikke i fixefox-vinduet, som kun viser lidt af siden. Underligt. Hvad kan det skyldes?
Avatar billede zips Juniormester
19. november 2010 - 18:00 #3
Med en iframe skal højden sættes, og er den side som man indlæser i sin iframe større vil kun noget af siden blive vist og har du ikke sat scrolling til, vil du ikke kunne se det.

Der er et script som kan hjælpe dig med højden, du kan hente det her http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex17/iframessi2.htm
Avatar billede Elgarra Nybegynder
22. november 2010 - 15:22 #4
Denne metode ser ud til at virke i iWeb, men når jeg går online, så virker den på samme måde som før i Forefox (dvs. den viser lidt af siden, men det er muligt at scrolle ned over siden). I safari og chrome virkede det første iframe perfekt, mens denne slet ikke ser ud til at virke; kun en lille del af den eksterne side er synligt og man kan ikke scrolle.

I det sidstenævnte link står, at jeg først skal kopiere nogle thml koder til head sektionen. Jeg er ikke klar over om det er muligt i iWeb. I iweb har man mulighed for at indsætte thml koder, og jeg lagde således den første HEADkode ovenover den normale iframe-kode.