Avatar billede !!anime!! Nybegynder
26. juli 2001 - 14:15 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Luftgevær!

Goddaw!
Jeg har fået et (stort)luftgevær, og kan ikke rigtig finde ud af hvor mange mm haglene skal være, og den eneste info jeg har er at det er det her:
ER-EM-CE
og jeg kan ikke finde noget på google om det og nej, jeg har ikke noget skydelærede.
kan i hjælpe mig?
Avatar billede kong9 Nybegynder
26. juli 2001 - 14:16 #1
Hvis du har fået den i en pakke må du da kunne ringe ind til dem der har lavet dem. ( Firma )
Avatar billede htx98i17 Professor
26. juli 2001 - 14:18 #2
tag geværet med ind i butikken, de ved det...
Avatar billede theartist Nybegynder
26. juli 2001 - 14:19 #3
4,5 mm er standard, jeg tvivler på at du kan få andet, nu er det nu godt nok nogle år siden jeg farede rundt med sådan et af slagsen, men den skulle være god nok.
Avatar billede !!anime!! Nybegynder
26. juli 2001 - 14:19 #4
kong9 = jeg har fået geværet fordi den tidligere ejer ikke kunne finde ud af det jeg spørger om nu!
htx = de vidste det heller ikke!
Avatar billede !!anime!! Nybegynder
26. juli 2001 - 14:20 #5
theartist = 4,5 mm er for små!
Avatar billede htx98i17 Professor
26. juli 2001 - 14:21 #6
4,5 mm standard?  jeg ville have svoret på at det var 5 eller 5,5 mm
Avatar billede theartist Nybegynder
26. juli 2001 - 14:24 #7
Du kan få hagl i de fleste sportsbutikker, som f.eks. sportmaster og lige meget om det er et stort eller lille gevær, så bruger det med 99% sandsynlighed 4,5 mm. Har du prøvet 4,5 mm, de koster for pokker da ikke mere end 25 kroner bøtten (det gjorde de i hvert fald for 5 år siden).
Avatar billede prodic Mester
26. juli 2001 - 14:24 #8
Prøv dog med en skydelære eller \"sjus\" dig lidt frem med en lineal :-)
Avatar billede !!anime!! Nybegynder
26. juli 2001 - 14:24 #9
theartist = ja, det har jeg prøvet!
Avatar billede theartist Nybegynder
26. juli 2001 - 14:25 #10
spøjst, er du sikker på at du ikke har fået anskaffet dig et rigtig gevær :-) - ellers så er det bare ned i en jagtbutik med skidtet.
Avatar billede !!anime!! Nybegynder
26. juli 2001 - 15:22 #11
så er jeg vel nød til at prøve at gå ned i en anden butik, eller som prodic siger at fuske lidt med en linial!
prodic = hvis det er dig der tilfældigvis skulle have prodic.dk, så FED side!
Avatar billede prodic Mester
26. juli 2001 - 15:24 #12
!!Anime!!->Jamen det er skam mig. Og mange tak for rosen.

Luftgevær=Playmobilmænd - behøver jeg sige mere? :-)
Avatar billede a1a1 Novice
27. juli 2001 - 13:13 #13
De skal nok være 5,5 mm, det er også normalt for store luftgeværer man kan både få blyhagl og nogle med aluspids, hvis du skal skyde noget stort :)
Avatar billede oz2kas Nybegynder
04. oktober 2002 - 23:23 #14
hmm... Dem må man faktisk skyde duer med hvis man har jagttegn.