Avatar billede louisek Mester
17. november 2010 - 12:22 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

opdeling i pixels

Jeg har et billede som jeg skal have transformeret over som et "pixelbillede" med en farvepalette på 6 farver. Er der nogen der ved hvordan jeg gør det?
Avatar billede louisek Mester
17. november 2010 - 12:24 #1
... så det bliver nærmest som en perleplade hvor jeg kun har 6 forskellige farver perler at vælge imellem
Avatar billede prodic Mester
17. november 2010 - 12:54 #2
Edit->Image->Mode->Indexed Color
Sæt den til Uniform, så kan du vælge antal farver.
Derfra bør det være en smal sag udelukkende, at male med de 6 farver eller ændre farven.

Sådan kunne man gøre det. Langt fra snedigt, men bør virke.
Efterfølgende kan du selvfølgelig godt ændre Mode tilbage til RGB/CMYK.
Avatar billede jokkejensen Novice
17. november 2010 - 12:54 #3
Tror du skal have fat i en mosaik photoshop tutorial, gem herefter i 6 farver gif. Eller er det et krav du selv kan specificere de 6 farver ?
Avatar billede louisek Mester
17. november 2010 - 13:04 #4
prodic - hvordan "sætter jeg den til uniform"?
Avatar billede prodic Mester
17. november 2010 - 13:07 #5
Via den drop-down der kommer frem i toppen af dialogboksen.
Avatar billede louisek Mester
17. november 2010 - 13:10 #6
.. fandt ud af det med "uniform" - men jeg kan ikke helt få det til at fungere ... hvis jeg vælger 6 farver laver den billedet sort/hvidt
Avatar billede jokkejensen Novice
17. november 2010 - 13:12 #7
mosiak filteret er lavet til dette ?

http://pinkzap.com/?p=390 med runde perler.
Avatar billede prodic Mester
17. november 2010 - 13:17 #8
Prøv med noget andet end Uniform så.
Avatar billede prodic Mester
17. november 2010 - 13:20 #9
Jokke->Hvordan vil du tilpasse Mosaik-filtret til kun at indeholde 6 farver?
Hele proceduren, når du først har reduceret antallet af farver, kan du efterfølgende godt bruge Mosaik til, hvis formålet er at danne noget "perle-lignende".
Avatar billede louisek Mester
17. november 2010 - 14:09 #10
jeg fandt ud af det ... jeg har oprettet en swatch palette med de 6 farver jeg ønsker. Derefter vælger jeg custom når jeg indekserer ... og vupti ;o)
Avatar billede louisek Mester
17. november 2010 - 14:21 #11
smider du et svar prodic .... du fik mig ned i den rigtige værktøjskasse ;o)
Avatar billede prodic Mester
22. november 2010 - 11:34 #12
Du smider bare et svar selv og accepterer det. Ellers tak. :-)
Avatar billede louisek Mester
22. november 2010 - 11:46 #13
ok