Avatar billede pcmagasinet Nybegynder
26. juli 2001 - 13:57 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Compaq

Hejsa...

min compaq, vil ikke starte, når strømforsyningen sidder i kabinettet, men når den står ved siden af det meget lille kabinet, vil den gerne starte... hvad kan være galt
Avatar billede hojben Novice
26. juli 2001 - 13:59 #1
Den kan (når den er i kabinettet) støde op på MB\'et .. har du tjekket for det?
Avatar billede jammerlab Nybegynder
26. juli 2001 - 14:00 #2
Ehm jeg ved ikke om det bare er mig... men det forstod jeg ikke meget af... kan du prøve at forklare det en gang til? *GG*

/Talker
Avatar billede makse Nybegynder
26. juli 2001 - 14:00 #3
Det kan være en løs forbindelse i en af ledningerne. (Prøv at rykke i dem)
Avatar billede pcmagasinet Nybegynder
26. juli 2001 - 14:04 #4
Den støder op på processoren, ikke på bundkortet....Hvor kan den løse forbindelse være? Når den sidder på sin plads inde i kabinettet, starter skidtet, men uden noget billede på skærmen, og harddisken kører ikke... står den ved siden af, er der ingen problemer...?!?
Avatar billede mc3762 Nybegynder
26. juli 2001 - 14:08 #5
Det er fordi at strømforsyningen har fået en løs forbindelse indeni, og dette overføres til kassen som den sidder i. Denne kas berører så dine dele i maskinen, og kortslutter derved nogle kredse som i dette tilfælde giver sig udslag i grafikkortet og i skærmen, prøv at sætte et stykke skumgummi rundt om din strømforsyning, eller flamingo, sådan at den ikke har forbindelse til andre ting..
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. juli 2001 - 14:08 #6
Har du mulighed for at checke spændingerne +5V -5V +12V -12V +3.3V når den sidder i kabinettet?
Avatar billede makse Nybegynder
26. juli 2001 - 14:09 #7
Den må ikke stødde op af processoren. Nu er jeg ikke nogen ekspert i strømforsyninger, men hvis der er overgang i den, kunne jeg forestille mig det ville give sådanne problemer.
Avatar billede mc3762 Nybegynder
26. juli 2001 - 14:12 #8
prøv at sætte noget om strømforsyningen sådan at du isolere den fra det andet, altså noget der ikke er strømledende...
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. juli 2001 - 14:13 #9
Man må gå ud fra at den har siddet der før eller er det en ny PSU.
Man skal arbejde meget med ledninger før de knækker, så det kunne være en løs forbindelse inde i strømforsyningen, prøv evt. med en anden!
Avatar billede mc3762 Nybegynder
26. juli 2001 - 14:16 #10
Hvis det var pga en løs forbindelse, ville det jo ikke virke uden for kabinettet... Det skyldes bare et hul på en af ledningerne inde i strømforsyningen, som gør at der er strøm i kassen rundtom, som kortslutter de dele der var nævnt ovenover.... :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. juli 2001 - 14:20 #11
mc3762> Du mener en overgang fra en ledning i PSU til metalkassen, så ville den slet ikke starte, metalkssen er Grounded, dvs. det er referencen til spændingerne fra PSU.
Avatar billede mc3762 Nybegynder
26. juli 2001 - 14:24 #12
Problemet er jo at der er nogle af tingene der ikke virker, og dette skyldes enten at de ikke får strøm,(Skift strøm forsyningen), eller at der er nogle kredse på motherboardet der bliver kortsluttet,(som kan skyldes en overgang i strømforsyningen....) derfor skal den isoleres...
Avatar billede mc3762 Nybegynder
26. juli 2001 - 14:31 #13
Hvor blev pcmagasinet af????
Avatar billede pcmagasinet Nybegynder
26. juli 2001 - 14:33 #14
Jeg er her stadig :-)

Men jeg løber nu, og kan først gøre noget ved det senere :-(

100000 tak for jeres hjælp!
Avatar billede mc3762 Nybegynder
26. juli 2001 - 14:34 #15
Du kan vel lige nå at acceptere svarene.... Vi er hårdt trængende til nogle point... :-)
Avatar billede apollo69 Nybegynder
27. juli 2001 - 00:34 #16
Havde engang et lign. problem.
Når jeg monterede PSU´en sad den så tæt på cpu køleren at den trykkede bundkortet en anelse ned.
Det resulterede i at grafikkortet og netkortet lige nøjagtigt mistede et par forbindelser.
Det kostede et grafikkort, men resten holdt.
Det var meget lidt det drejede sig om, men nok.
Jeg sleb en halv millimeter af køleren og problemet var løst.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
23. september 2001 - 20:19 #17
Hvad var så problemet?

Takker for point.  :-)