Avatar billede stigc Nybegynder
05. januar 2000 - 00:38 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Sende email på anden opkobling

Jeg har to opkoblinger. En hos get2net, hvor jeg har min hjemmeside og min email-adresse. Så har jeg en hos worldonline, for at kune surfe til 6 øre efter 24:00 og så videre....

Når jeg logger op hos Worldonline, kan jeg fint modtage mine emails på get2net's mailserver, men jeg få ikke "lov" til at sende mine emails. Er der en måde at komme uden om dette på?

Jeg er ikke meget for at have to email adresser...........
Avatar billede cldu Nybegynder
05. januar 2000 - 01:02 #1
sæt din "get2net" konto op med WOL's udgående postserver - på den måde kan du sende fra begge konti gennem WOL. Dog skal du være opmærksom på at du ikke længere kan sende gennem get2net opkoblingen...
Avatar billede stigc Nybegynder
05. januar 2000 - 01:07 #2
Kan det ikke sættes op så jeg kan sende og hente på begge opkoblinger?
cldu>> Det du nævner er det noget specielt for Worldonline
Avatar billede cldu Nybegynder
05. januar 2000 - 01:09 #3
stigc: HVIS du gerne vil sende mails gennem begge forbindelser, på begge konti samtidig, er du nødt til at finde en public SMTP server - eller måske den fra dit domæne? (forudsat at den udbyder tilbyder dig SMTP adgang, hvad mange har lukket for grundet misbrug).
Avatar billede stigc Nybegynder
05. januar 2000 - 01:12 #4
Jeg kigger lige på det.....
Deler point ud en af dagene
Avatar billede cldu Nybegynder
05. januar 2000 - 01:16 #5
hvis du mener WOL er billigst, men gerne vil beholde din get2net konto, så er det vel bare at tage den første løsning jeg kom med? ;-)
Avatar billede stigc Nybegynder
05. januar 2000 - 01:45 #6
Enten virker det ikke eller også er jeg ikke helt sikker på hvad du mener "cldu"

Jeg bruger ikke WOL til anden end opkobling. Jeg har ingen email adresse hos dem.

Jeg ønsker at kunne sende og hente på deres opkobling men på min email-adresse fra get2net......

Lige i øjeblikket kan jeg kune hente.
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. januar 2000 - 07:21 #7
Du skal gøre som cldu skriver, men nu skal jeg forklare hvad du skal gøre:

Du går ind i din oversigt over dine konti i Outlook (eller hvad du nu bruger). Så tager du egenskaberne for din get2net e-mail konto. I fanebaldet "Servere" skal du i "udgående post (SMTP) skrive: smtp.worldonline.dk

Dette gør at du sende dine e-mails igennem WorldOnline's server. Modtageren af dine e-mails kan ikke se om du har sendt med get2net's servere eller Worldonline's servere. Eller rettere det kan modtageren godt, men det er ikke noget som den normale bruger kan se.
Avatar billede gnarf Nybegynder
05. januar 2000 - 08:55 #8
Har worldonline ikke samme sikring af deres smtpserver som get2net har?  Ellers opnår han så bare nu at han kun kan sende emails fra hans Worldonline konto....

En måde hvor man kan sende fra begge konti, og modtage fra get2net ligegyldig hvilken konto man har brugt til opkobling er hvis du benytter den nyeste outlook express. Der kan man hver gang man sender et brev vælge hvilken konto den skal sendes fra. Stigc konfigurerer så bare to ens konti med den eneste forskel at der er forskellig smtpserver til udgående post.
Avatar billede batman Nybegynder
05. januar 2000 - 09:28 #9
Kunne en løsning ikke være at sætte begge email adresser op (hvis du har en hos WOL), og i den hos WOL angive svaradressen til den mailadresse du har hos get2net? På den måde sender du fra din mail konto hos WOL, men svar på dine mails kommer til din get2net konto.

Jeg tror umiddelbart ikke, du kan sende en mail med get2net's SMTP-server, når du er logget på med WOL.
Avatar billede getalife Nybegynder
05. januar 2000 - 09:33 #10
Nu gad jeg ikke lige læse de andre svar igennem (dovne hund).
Men du kan ikke... problemet er at der er låst for relaying altså afsendelse af mails fra andre post servere end der hvor du er koblet på.
Dette er en IP lås der finder ud af hvor du er koblet op.
Hvis nogen benytter sig af en ASMTP server (Authenticated SMTP) kan du godt :o)
VH
Getalife
Avatar billede smurfen Nybegynder
05. januar 2000 - 16:26 #11
Brug WOL's smtpserver når du er koblet op med WOL, så kan du godt :)
btw har get2net en proxy der er hamrende lige glad med hvor du tømmer post: pop-proxy.get2net.dk
Avatar billede getalife Nybegynder
05. januar 2000 - 16:45 #12
En anden ting du kunne gøre er at videresende din post automatisk fra den ene udbyder til den anden :o)
Det kan man hos alle udbydere med respekt for sig selv.
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. januar 2000 - 17:53 #13
stigc>> Gør som jeg har skrevet! Min mor ringer op til WOL og sender sin post med WOL derefter modtager hun post fra get2net's server.
Cldu kom med det første og det korrekte svar.

gnarf>> Din løsning gælder KUN hvis stigc ringede op til både WOL og G2N.

batman>> Din løsning er faktisk lige som min. Men stigc behøver jo ikke at sætte svaradressen til get2net konto'en, for det er den allerede. Det der skal gøres er at sætte den udgående server til smtp.worldonline.dk

smurfen>> Lige mine (eller retter cldu) ord ... igen.
Avatar billede stigc Nybegynder
06. januar 2000 - 00:22 #14
Tak for det "cldu" - jeg fik det til at virke fint i dag.....
Avatar billede cldu Nybegynder
06. januar 2000 - 00:36 #15
stigc: glad for at høre! :-)