Avatar billede doncarnage Nybegynder
16. november 2010 - 15:04 Der er 1 løsning

Omskrive et kodestykke til uden brug af querystrings

Kære eksperter,

I et mindre CRM system har jeg nedenstående i en fil, hvor formålet er at slette de midlertidige produkter korrekt og smide antallet tilbage igen alt afhængigt af om de er "afhængige" af andre produkter i samme produktgruppe eller ej. Det virker som det skal.

<?php

$queryU = mysql_query("SELECT * FROM tbl_units WHERE UnitGroupID ='".$_GET['group']."' ") or die(mysql_error());
$queryTal = mysql_query("SELECT count(*) AS sammenhaeng FROM tbl_units WHERE UnitGroupID ='".$_GET['group']."' ") or die(mysql_error());

$queryAmount = mysql_query("SELECT * FROM tbl_invoice INNER JOIN tbl_invoicegroup ON tbl_invoicegroup.InvoiceGroupID = tbl_invoice.InvoiceGroupID WHERE InvoiceID ='".$_GET['id']."'") or die(mysql_error());
$den_rigtige_amount = mysql_fetch_array($queryAmount);
$den_rigtige_amount = $den_rigtige_amount['Amount'];

  $tal = mysql_fetch_array($queryTal);

  if ($tal['sammenhaeng'] == 0){

  mysql_query("UPDATE tbl_units SET AmountInStock = AmountInStock + '". $den_rigtige_amount ."' WHERE ProductID ='".$_GET['p']."'") or die(mysql_error());

  } else {

    $queryP = mysql_query("SELECT ProductID, Units FROM tbl_units WHERE ProductID ='".$_GET['p']."' ") or die(mysql_error());
    $det_rigtige_produkt_id = mysql_fetch_array($queryP);
    $det_rigtige_produkt_id = $det_rigtige_produkt_id['Units'];

    while ($rowU = mysql_fetch_assoc($queryU)) {
      $query= mysql_query("UPDATE tbl_units SET AmountInStock = '".$rowU['AmountInStock']."' + (((100/'".$rowU['Units']."') * '". $den_rigtige_amount ."') * ('". $det_rigtige_produkt_id."'/100)) WHERE UnitID ='".$rowU['UnitID']."'") or die(mysql_error());
    }
?>

Men som man kan se hentes forskellige id's ud fra querystrings ($_GET['p'], $_GET['group'] og $_GET['id']).

Mit spørgsmål lyder derfor på hvordan jeg får skrevet det om til at lave præcis det samme, men hvor det ikke henter informationer/id's ud fra disse querystrings?

Den skal i stedet hente ud fra databasen, men der må dog godt være en enkelt querystring med som indikerer hvilket [InvoiceGroupID] man har med at gøre.

Jeg har smidt et link op af databasestrukturen, så man kan se hvilke rækker, der ligger hvor i tabellerne: www.valuable.dk/crmhelp.jpg
Avatar billede doncarnage Nybegynder
16. november 2010 - 18:21 #1
Lukker igen, da det langt om længe selv lykkedes mig at få det gjort med hjælp fra en ven!