Avatar billede thelonely Nybegynder
16. november 2010 - 11:59 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hjælp til at sende personfølsomme oplysninger via email

Jeg vil høre om der er nogen som har erfaringer med at sende personfølsomme oplysninger via email. Jeg tænker på reglerne omkring dette og hvordan det gøres.

Indholdet skal vel krypteres, men er det muligt at gøre sådan at modtageren f.eks. kan åbne det med deres nemid?

Mit spørgsmål er kort fortalt, hvordan man som virksomhed sender personfølsomme oplysninger ud med email til sine kunder.
Avatar billede vejmand Juniormester
16. november 2010 - 12:08 #1
Avatar billede thelonely Nybegynder
16. november 2010 - 12:27 #2
Jeg har set den side, men jeg er ikke helt sikker på hvordan man som virksomhed bruger det og kan man undgå at modtageren skal installere noget?

Det jeg kan læse mig frem til er at man kan installere et certifikat og sende en en krypteret email til det offentlige, men kan man også bruge dette den anden vej?

Altså fra virksomhed til kunder?