Avatar billede gedekid Nybegynder
15. november 2010 - 15:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Vælge data ud fra et kommasepareret felt

Hej liste,

jeg skal lige bruge lidt hjælp

Jeg har en tabel med forskellige mursten hvor jeg har et felt der hedder "colorgroup" der indeholder et tal der fortæller hvilken farvegruppe stenen hører til.
Men jeg har nogle enkelte sten der hører til to farvegrupper og der så i feltet "colorgroup" eks. står "8,9" ... Jeg henter så på min side de forskellige mursten ved valg af en farvegruppe med

&tx_rtmur_pi1[cid]=8

hvor alle sten der hører til farvegruppe 8 bliver vist.

Mit spørgsmål er så nu hvordan jeg skal opsætte min SELECT for at den samme mursten der har 8,9 i "colorgroup" bliver vist både når jeg har &tx_rtmur_pi1[cid]=8 og &tx_rtmur_pi1[cid]=9

Håber mit spørgsmål er forståeligt.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. november 2010 - 16:08 #1
skift tabel struktur og have en separat tabel som knytter mursten med colorgroup

saa er det bare en simpel join og en where paa farve gruppen
Avatar billede gedekid Nybegynder
18. november 2010 - 15:37 #2
Jeg fandt en anden løsning :)
Avatar billede arne_v Ekspert
19. november 2010 - 00:15 #3
som er?