Avatar billede everclear Praktikant
14. november 2010 - 19:43 Der er 2 kommentarer

Kør PowerShell kommandoer med Exchange 2010 SP1 fra C#

Hej Eksperter;

Jeg sidder og er ved at eksperimentere med en lille app, der kan køre Powershell kommandoer mod vores Exchange 2010 SP1 - jeg forsøger at oprette en mailbox, men får en irriterende fejl som jeg ikke rigtig kan finde en løsning på. Jeg har følgende kode:

------------------------------------------------------------
ICollection<PSObject> results = new Collection<PSObject>();

RunspaceConfiguration rc = RunspaceConfiguration.Create();
PSSnapInException snapEx = null;

PSSnapInInfo info = rc.AddPSSnapIn("Microsoft.Exchange.Management.PowerShell.E2010", out snapEx);

Runspace myRunSpace = RunspaceFactory.CreateRunspace(rc);
myRunSpace.Open();

// Create a pipeline...

Pipeline pipeLine = myRunSpace.CreatePipeline();
using (pipeLine)
{
// Create a command object so we can set some parameters
// for this command.

Command newMbx = new Command("new-mailbox");

newMbx.Parameters.Add("password", "123445678");
newMbx.Parameters.Add("firstname", "Test");
newMbx.Parameters.Add("lastname", "Test");
newMbx.Parameters.Add("Name", "Test Test");
newMbx.Parameters.Add("DisplayName", "Test Test");
newMbx.Parameters.Add("UserPrincipalName", "test@test.dk");
newMbx.Parameters.Add("Organization", "testorg");

// Add the command we've constructed
pipeLine.Commands.Add(newMbx);

// Execute the pipeline and save the objects returned.
results = pipeLine.Invoke();
--------------------------------------------------------------

I det øjeblik jeg kalder pipeLine.Invoke() får jeg en exception:

Value cannot be null.
Parameter name: parameters

Jeg har rodet med det i nogle timer nu og kan ikke lige gennemskue om enten:

a) Der er en smartere måde at eksekvere kommandoer på Exchange 2010 SP1
b) Om jeg mangler at sende noget med over til min Invoke-metode

Håber der er nogen, der kan komme med en løsning på min lille problem :)
Avatar billede bkp Nybegynder
15. november 2010 - 08:05 #1
Fejlebeskeden lyder for mig som om at du mangler at angive en parameter?

Hvor slutter din using sektion, det fremgår ikke af dit eksempel, jeg håber at } kommer tidligst efter din Invoke();
Avatar billede everclear Praktikant
15. november 2010 - 08:14 #2
Min using-sektion slutter helt i bunden efter jeg har kaldt invoke.
Fejlen siger godt nok, at der mangler en parameter kaldet "parameters" og at den har en value, der er null - men jeg har ingen anelse om, hvad det er den mangler.

Ud fra de forskellige eksempler jeg kan finde på nettet, så skulle min kode fungere fint - men det kan jeg jo så se, at den ikke gør :(

For mig lyder det dog som om det er selve command-parameters den mangler, men dem giver jeg jo på selve mit command-object som jeg smider ind i pipelinen.

Jeg forstår ikke helt, hvad det er den brokker sig over.