Avatar billede Martin Hansen Nybegynder
14. november 2010 - 19:12 Der er 9 kommentarer

Ændre i kildekoden i en applet på en hjemmeside!

Hvis man falder over en hjemmeside der benytter en applet og man downloader jar filen. Herefter pakkes filen ud man decompilerer class filen. Denne ændres og compileres og pakkes i en rarfil.

Er det så muligt at gå ind på den samme hjemmeside og benytte den ændrede jarfil istedet for den oprindelige?

Kan man eventuelle skifte den cachede jarfil ud? I så fald hvor finder jeg denne henne?
Avatar billede claes57 Ekspert
14. november 2010 - 19:35 #1
nej - den hentes fra sitet hver gang. Og de cachede filer gemmes med tidsstempel - hvis det ikke passer, så hentes filen på ny.
Avatar billede Martin Hansen Nybegynder
14. november 2010 - 19:40 #2
Hvad hvis jeg ændrer serverens respons med en proxy, og peger referencen til den ændrede applet?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
14. november 2010 - 20:48 #3
Hvis det er på din egen side ville en løsning være et userscript (hvis du vel at mærke kun vil gøre det på din egen maskine, hvilket jeg regner med du vil)

Til Internet Explorer kan følgende addon bruges til at enable userscripts:

IE7Pro http://www.ie7pro.com/ (trods navnet er IE8 også understøttet

Til Firefox kan greasemonkey bruges.

Chrome understøtter som standard userscripts
Avatar billede arne_v Ekspert
14. november 2010 - 21:31 #4
Hvis du lader proxy returnere din modificerede jar fil for den original URL, så virker det naturligvis.

Men pas på at du ikke overtræder diverse copyright!!
Avatar billede Martin Hansen Nybegynder
14. november 2010 - 23:10 #5
Tak for advarslen og hjælpen.

Men hvordan er det man lige gør det, ved at ændre archive til = '[jarfils placering på min pc]' eller skal man ændre code='XXX'?
Avatar billede arne_v Ekspert
14. november 2010 - 23:23 #6
Hvis du alligevel skal have det gennem en proxy server så ville jeg bare lade den hente din jar fil ved den ægte URL uden ændringer i HTML'en.
Avatar billede Martin Hansen Nybegynder
15. november 2010 - 20:37 #7
Hvordan gør man det?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. november 2010 - 00:38 #8
Det lød i #2 om om det var noget du havde styr på.
Avatar billede Martin Hansen Nybegynder
16. november 2010 - 08:58 #9
Nej, det var lige det sidste jeg mangler. Hvordan jeg benytter den ændrede jarfil.

Jeg har forsøgt at ændre stien til jarfilen (Archive) uden held, har også forsøgt med Codebase.

Men du nævner det kan lade sig gøre uden at ændre i HTML'en, skal jeg så placere filen et bestemmt sted?