Avatar billede startrek Nybegynder
26. juli 2001 - 13:04 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

startrek spil

jeg er igang med at lave et Star Trek spil sammen med nogle kammerater, og vil lige spørge om nogen her ved om vi skal have samtykke fra dem der laver startrek til at lave et Star Trek spil, der indeholder billeder der er taget fra serierne og filme.
I så fald hvordan kontakter vi dem
Avatar billede disky Nybegynder
26. juli 2001 - 13:10 #1
Ja det skal i med sikkerhed, da alt i de film er copyright beskyttet.

Prøv at søg på www.imdb.com efter star trek film, og se der hvem producenten er og så kontakt dem.

Jeg tvivler på i for lov unde at skulle betale en formue.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. juli 2001 - 13:14 #2
http://www.startrek.com/information/faq.asp?ID=1422

Det samme gælder hvis du grapper fra film eller andre medier.

NanoQ
Avatar billede startrek Nybegynder
26. juli 2001 - 13:44 #3
disky >> jeg kan ikke finde producenten, kun forfatterne

nanoq >> er det producentens hjemmeside, i så fald hvorfor står der ikke noget om hvordan man kontakter dem?
Avatar billede disky Nybegynder
26. juli 2001 - 13:45 #4
www.startrek.com er deres hjemmeside.

men som der står \'du må IKKE bruge deres materiale\' og tro mig du har ikke råd til betale dem.
Avatar billede startrek Nybegynder
26. juli 2001 - 14:02 #5
der står også dette:
Paramount hereby grants you a personal, non-exclusive, non-assignable and non-transferable license to use and display, for home, NONCOMMERCIAL and personal use only, one copy of any Material and/or software that you may download from this site, including, but not limited to, any files, codes, audio or images incorporated in or generated by the software (collectively the \"Downloaded Material\") provided, however, that you must maintain all copyright and other notices contained in such Downloaded Material. You acknowledge and agree that you may not sublicense, assign or otherwise transfer this license or the Downloaded Material and that no title to the Downloaded Material has been or will be transferred to you from Paramount or anyone else. You also agree that you will not alter, disassemble, decompile, reverse engineer or otherwise modify the Downloaded Material.
Avatar billede startrek Nybegynder
26. juli 2001 - 14:04 #6
Og da vores spil bliver freeware, må det da siges at være noncommercial
Avatar billede startrek Nybegynder
26. juli 2001 - 14:05 #7
Så derfor ville det være dejligt med at tlf. nr. eller email addresse vi kunne kontakte dem på, for at være sikker på at et freeware spil bliver betegnet som noncommercial
Avatar billede disky Nybegynder
26. juli 2001 - 14:08 #8
kig på www.startrek.com

der står følgende email:
stctech@pde.paramount.com
Avatar billede startrek Nybegynder
26. juli 2001 - 14:13 #9
tak
Avatar billede !!anime!! Nybegynder
26. juli 2001 - 14:16 #10
startrek >> hvad med lige at lave en udmelding når spillet er færdigt? :)
Avatar billede startrek Nybegynder
26. juli 2001 - 14:29 #11
Det skal jeg da nok gøre, men det er slet ikke sikkert at det bliver udgivet, vi går kun igang med at lave det fordi vi vil se hvor gode vores programmerings egenskaber er, så det kan jo godt være vi halv vejs stopper og siger: \"okay, vi er ikke gode nok, endnu...\"
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. juli 2001 - 14:39 #12
Og da vores spil bliver freeware, må det da siges at være noncommercial  <- jeps... den opfylder i... men der er lige den med \"Paramount hereby grants you a personal\" og \"non-transferable license\". Et freewarespil er jo ikke til personlig brug kun for dig. Desuden er det vel også meningen at det skal videredistribueres. Så det må du ikke uden forudgående aftale med Paramount.

NanoQ
Avatar billede startrek Nybegynder
26. juli 2001 - 16:25 #13
videredistribueres? vi lægger det op på vores hjemmeside så folk kan downloade det, er det at videredistribuere?