Avatar billede kac Nybegynder
26. juli 2001 - 12:42 Der er 7 kommentarer og
5 løsninger

størrelse

Hvordan ser man hvor meget en hjemmeside fylder?? Det er så man ved at man får den rette størrelse webhotel.
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
26. juli 2001 - 12:43 #1
Det kommer vel an på hvor mange sider du har, hvor meget du har på de sider, mange billeder osv...

::sunlock.dk::
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
26. juli 2001 - 12:43 #2
hvis den ligger på den comp. kan du vel højreklikke på mappen og tage egenskaber
Avatar billede parazite Nybegynder
26. juli 2001 - 12:44 #3
Marker alle de filer du har tænkt dig at uploade, højreklik på en af dem, og vælg Egenskaber. :)
Avatar billede mc3762 Nybegynder
26. juli 2001 - 12:44 #4
Inden du oplader din hjemmeside, kan du jo markere det bibliotek det ligger i og højreklikke, og vælge egenskaber, så står der hvor meget det fylder i alt...
Avatar billede zyclon Nybegynder
26. juli 2001 - 12:45 #5
Du kan samle alle filerne i en mappe, markere dem og se den samlede filstørrelse i venstre side.
Avatar billede kac Nybegynder
26. juli 2001 - 12:50 #6
zyclon>Alle filerne ligger i projekter og når jeg højre klikker på projektmappen og klikker på egenskaber så viser den mig størrelserne, men så skal jeg selv sidde og lægge dem sammen? Det er da lidt træls.Håbede at der var en anden måde.
Avatar billede mc3762 Nybegynder
26. juli 2001 - 12:52 #7
Hvis du benytter cuteFtp, til at uploade så fortæller den dig inden du oplader hvor meget det hele fylder...
Avatar billede johannielsen Nybegynder
26. juli 2001 - 12:52 #8
Du kan vel markere dem alle, ved at hold CTRL nede....og så højreklikke!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. juli 2001 - 13:04 #9
Husk dog at en lille fil på 1 kB måske fylder og tæller som 32 kB på webhotellet...
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
26. juli 2001 - 13:05 #10
erikjacobsen>> hvordan det ?? bare nysgerrig
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. juli 2001 - 13:45 #11
blok/clusterstørrelse. Men det er vist kun i visse Windows versioner. Andre
steder kan blok/cluster størrelsen være mindre, men den er der altid, så det
reelle pladsforbrug bliver større. I denne Win2000, som jeg kører på nu, fylder
en fil på 1 byte faktisk 512.
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. juli 2001 - 19:59 #12
Det er sjældent selve hjemmesiden der fylder, kik hellere på grafik filerne, flasfilmene, databaserne og andre multimedia filer.

Hilsen
Kim fra http:/www.bufferzone.dk