Avatar billede giweo Juniormester
13. november 2010 - 13:50 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Problem med netvært over wifi, men ikke over LAN

Hej Experter

Jeg har:

2 bærbare, med Windows 7 Ultimate
1 stationær, med Windows 7 Ultimate
1 stationær, med XP SP2

Alle maskiner er fuldt opdateret ..

Den stationære XP er på nettet med kabel
De øvrige er på WiFi

Jeg har en TDC Sagem box (den sorte)

Så kommer problemet.

Jeg har en mappe på min XP maskien, og jeg gerne vil have de andre maskiner har adgang til den - både læse/skrive.

Jeg har selvfølge delt mappen, med de rigtige tilladelser.

Lad mig starte med at sige at ALT virker præcis efter hensigten, hvis jeg kobler maskinerne samme med kabel over switchen.

Jeg har samme brugerID/Pass på alle maskiner.

Jeg har kan også uden problemer, forbinde med fjernskrivebord på kryds og tværs af alle maskiner.

Jeg har også et 3 mobilbredbånd, med dette kan jeg også forbinde med fjernskrivebord.

MEN
så snart jeg beder de bærbare anvende WiFi i stedet for kabel, er der INTET der virker.

Jeg kan ikke se XP maskinen fra 7 maskinerne - men fra XP kanjeg godt se 7erne - dog uden at have adgang. 7 maskinerne kan ikke se hinanden, og jeg kan ikke forbinde noget som helt med fjernskrivebord.

Synes at have prøve alt muligt, inkl. at deaktivere firewalls osv.  Men INTET virker over WiFi, bortset fra det "normale" internet.

Nogen der har en idé til, hvad skal jeg gøre, for at deling / fjernskrivebord, kan komme til at virke over WiFi ???
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
13. november 2010 - 16:19 #1
Hejsa

Jeg har 3 laptops koblet trådløst op til vores router (TDC Homebox).
Min laptop er win 7 Ultimate og de 2 andre er Win 7 Home premium. Alle 3 er medlem af den samme arbejdsgruppe.
Jeg bruger Windows til at styre forbindelser til hjemmegruppen. Adgangskodebeskyttelse er slået fra.

Kontrolpanel\Alle elementer i Kontrolpanel\Netværks- og delingscenter\Avancerede delingsindstillinger

Inde under "Netværks- og delingscenter" klikker jeg på: "Se hele kortet". Inde i kort over netværket, kan jeg nede i bunden, klikke på: "Klik her for at se alle andre enheder", og så kan se alle maskiner og også browse mig ind på og se det der nu er delt på netværket.

Jeg mener at kunne huske, at for at en XP maskine kan få adgang til et share på en Win7 maskine, så skal XP useren oprettes på Win7 maskinerne.

/Mr. Athlon
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
13. november 2010 - 16:23 #2
Ved ikke om dtte post evt. kunne hjælpe

http://www.eksperten.dk/spm/878480
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
13. november 2010 - 16:47 #3
Kom lige i tanke om at jeg har en gammel stationær stående med Win XP pro. Den satte jeg sammen og fik den startet op. Her virker alt perfekt. Fra XP kan jeg se og browse alle Win7 maskiner. Fra alle Win7 maskiner kan jeg se og browse XP maskinen.

Tror det du mangler er at melde alle maskiner ind i samme arbejdsgruppe.

PS: Jeg bruger kun Windows firewall på alle maskiner, og så den der er i TDC Homebox'en. Og der har jeg ikke ændret nogen indstillinger.

/Mr. Athlon
Avatar billede giweo Juniormester
14. november 2010 - 09:28 #4
Har samme problem som mr.arthon -  men har har heller ingen løsning, ud over at sætte kabel i

Og alle maskiner er i samme arbejdsgruppe
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
14. november 2010 - 09:40 #5
#4 må hellere lige få ryddet evt. misforståelser af vejen. Jeg har ikke problem med at få det til at virke. Tværtimod så kører alle 4 maskiner perfekt her.

XP maskinen på kabel og 3 laptops med Win7 over WiFi. Alle 4 maskiner kan se hinanden og browse sig ind på de shares der er lavet på de forskellige maskiner.

Tror en vigtig indstilling er herinde:

Kontrolpanel\Alle elementer i Kontrolpanel\Netværks- og delingscenter\Avancerede delingsindstillinger

I det sidste punkt, har jeg prik i: "Giv Windows mulighed for at administrere forbindelser til hjemmegruppen".

/Mr.Athlon
Avatar billede giweo Juniormester
14. november 2010 - 09:44 #6
Mine kører også perfekt - dog kun med kabel.

Og har har også prik i "Giv Windows mulighed for at administrere forbindelser til hjemmegruppen"
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
14. november 2010 - 10:14 #7
Hmmm hvilken type netværksplacering har I så valgt?
Ved ikke om fejlen skal findes der, men det er vel et forsøg værd....:-)
Mine 3 laptops er alle 3 "hjemmenetværk".

/Mr.Athlon
Avatar billede giweo Juniormester
14. november 2010 - 10:42 #8
Også mine
Avatar billede giweo Juniormester
14. november 2010 - 10:43 #9
Jeg er nok ude i, at det er TDC boksen der laver sjov med mig
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
14. november 2010 - 10:56 #10
Når internettet virker fint over WiFi så tvivler jeg på det er TDC boksen. Det virker ikke logisk at det skulle være den.
Men ok, det kan jo testes af ved at lave en factory reset. Man skal så være opmærksom på, at TDC boksen skal hente ny installation igen og genstarte 3-4 gange. Surf vil virke stort set med det samme. Hvis der er TVoIP og VoIP på, kan der gå yderligere lidt tid, før det virker. Typisk vil der gå længst tid med VoIP. Der kan gå op til 24 timer.

/Mr.Athlon
Avatar billede giweo Juniormester
17. november 2010 - 16:18 #11
Ingen der har en løsning ??
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
17. november 2010 - 17:09 #12
Altså det kan jo ikke være TDC Homebox'en som ikke virker, for når du har internettet over det trådløse, så virker dit WiFi.....ergo er jeg der hvor det kan kun være på Windows på de forskellige maskiner, at fejlen ligger....
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
17. november 2010 - 17:56 #13
Har lige een ting vi kan prøve....skal lige spise, så er jeg tilbage...

/Ulrik
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
17. november 2010 - 19:21 #14
Prøv at klikke på "start" og i søgefeltet skriver du: "netplwiz". Derinde skulle din user-account gerne stå. Hvilken grupper er din user medlem af?
Avatar billede giweo Juniormester
18. november 2010 - 08:47 #15
HomeUsers
Administrators
RemoteDesktop
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
18. november 2010 - 16:22 #16
Hmmmm jeg er sq ved at være tom for ideer....:-(
Avatar billede giweo Juniormester
18. november 2010 - 16:31 #17
Det har jeg været længe ...
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
21. november 2010 - 09:56 #18
Hejsa.....

Sad lige og kiggede lidt på nettet.
Prøv lige at gå herind:

Kontrolpanel\Alle elementer i Kontrolpanel\Windows Firewall\Tilladte programmer

Og så åbn op for: "Fjernadministration af diskenhed" samt "Fjernskrivebord".

/Ulrik
Avatar billede giweo Juniormester
21. november 2010 - 10:32 #19
Heller ikke nogen brugbar effekt
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
21. november 2010 - 12:22 #20
Det er da ligegodt som ¤"#"!"#%(&%&. Træls man ikke bor lige om hjørnet...:-)

Det er MSTSC du bruger, ikke?

Altså den indbyggede fjernskrivebords-client i Windows?

Prøv evt. at følge denne:

http://forums.wi-fiplanet.com/showthread.php?t=10480

/Ulrik
Avatar billede giweo Juniormester
21. november 2010 - 13:09 #21
Jeg har prøvet at forbinde både til computernavne, interne IP og Externe IP -  intet viker ...

Med kabel virker ALT
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
21. november 2010 - 14:00 #22
Fandt denne på Technet.com, ved ikke om det måske kunne hjælpe?

http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/w7itpronetworking/thread/860e594c-835a-4886-9810-f92cad8a77e8

/Ulrik
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
21. november 2010 - 14:02 #23
Avatar billede giweo Juniormester
24. november 2010 - 17:03 #24
Lukker da ingen kan hjælpe