Avatar billede formkage Nybegynder
13. november 2010 - 13:27 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Windows Server 2008 R2

Hejsa, jeg har lige installeret min windows server 2008.
Nu skal jeg til at lave adminstrator accounted - og den beder mig indtaste et nyt ønskede password, men det som jeg indtaster (har prøvet 7 forskellige) mener den ikke stemmer overens med serverens indstillinger...

Hvad gør jeg???
Avatar billede Spotgun Seniormester
13. november 2010 - 13:37 #1
Dit administrator password skal som standard overholde mindst 3 af disse 4 regler:

- Små bogstaver (a-z)
- Store bogstaver (A-Z)
- Tal (0-9)
- Specialtegn

Desuden skal passwordet minimum være seks tegn langt, og må ikke indeholde kontoens brugernavn eller dele af kontoens fulde navn.
Avatar billede formkage Nybegynder
13. november 2010 - 14:42 #3
Takker alle :)

MEN! dette sker lige efter setup, så har ikke adgang til kontrolpanel mm.
Avatar billede Spotgun Seniormester
13. november 2010 - 14:47 #4
Du skal jo blot vælge et password der overholder de regler jeg nævnte. F.eks. burde "Password1" være tilstrækkeligt, og du vil derefter kunne komme videre, og justere på passwordreglerne som det passer dig.
Avatar billede formkage Nybegynder
13. november 2010 - 15:34 #5
Takker :) Var inde på min server før... Men har store problemer med IE som blocker alle ting jeg vil hente... Sågar java... Og kan ikke finde mit USB stick på serveren? why?

Har fået fjernadgang nu :)
Avatar billede Spotgun Seniormester
13. november 2010 - 15:37 #6
Det var godt. Husk at få givet point så spørgsmålet bliver lukket.
Avatar billede formkage Nybegynder
13. november 2010 - 15:43 #7
Ja, men har flere spørgsmål...! Hvordan får jeg WAN fjernadgang??? Har min ip fra myip.dk
Avatar billede Spotgun Seniormester
13. november 2010 - 15:47 #8
Så skal du forwarde port 3389 til din server. Det er den der bruges til remote desktop (fjernskrivebord).

Mht. IE og blokeringer, så skal du slå "IE Enhanced Security" fra. Det gøres via Server Manageren.
Avatar billede Spotgun Seniormester
13. november 2010 - 15:48 #9
Begge dele er dog en væsentlig forringelse af sikkerheden på din server, bare så du er klar over det. :)
Avatar billede formkage Nybegynder
13. november 2010 - 16:17 #10
Hvor gør jeg alt dette? :P er ny til servere
Avatar billede formkage Nybegynder
13. november 2010 - 16:36 #11
Mangler kun det med portsne nu :)
Avatar billede Spotgun Seniormester
13. november 2010 - 17:19 #12
Opret et nyt spørgsmål til det i en mere passende kategori. Det er et netværksspørgsmål, og ikke noget serverrelateret.

Ellers prøv at søge her på eksperten (eller Google) efter "port forwarding", der burde være masser af brugbare svar.