Avatar billede jind Nybegynder
12. november 2010 - 16:07 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Stregkode i rapport

Hej Eksperter!
Er der nogen der kan guide mig i oprettelse af stregkoder i access rapporter.
De skal bruges til etiketter og jeg ønsker at der ved scanning af stregkoden på etiketten efterfølgende skal hentes en bestemt post i Access. Kan det lade sig gøre?

Jeg ved det er meget at bede om. lidt hints ville være en stor hjælp.

VH
Jind
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2010 - 17:09 #1
Man installere en font som klare sagen.

Se her: http://www.mecsw.com/info/appnote/app_014.html
Avatar billede mortvader Nybegynder
12. november 2010 - 17:26 #2
Jep, der findes masser af stregkodefonts derude. Google er din ven :)

Mange stregkodelæsere skal bruge kontrol-koder for at afgrænse varenummeret (eller hvad det nu er).

Prøv f.eks. med:

!1337!

eller

*1337*

Jeg har været ude for at man skulle have enten udråbstegn eller stjerne før og efter tallet/teksten.
Avatar billede jind Nybegynder
13. november 2010 - 07:28 #3
TAK.
Ja, det var jo nemt med første del. Stregkode på etiket. Kan I hjælpe mig med anden del - få access til at læse en stregkode?

:o)

Vh
Jind
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2010 - 07:37 #4
Hvilken stregkode læser har du?
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2010 - 07:44 #5
Det her link vil give dig en idé om hvor simpelt det kan blive: http://bytes.com/topic/access/answers/718292-using-bar-code-reader
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2010 - 07:56 #6
prøv også at læse denne tråd: http://www.eksperten.dk/spm/14330
Avatar billede mortvader Nybegynder
13. november 2010 - 09:18 #7
Du placerer bare cursoren i feltet, og scanner stregkoden.
Avatar billede jind Nybegynder
13. november 2010 - 14:15 #8
Tak for hurtig besvarelse.
Jeg vil gerne undgå at stå i et felt. Ikke at det gør det store, men det vil være pænest i brugerfladen hvis ikke der kom et felt.

Jeg forestiller mig at man ved radiobuttons vælger hvad der skal vises og scanner. ved scaningen åbnes automatisk det ønskede dokument/ourtpu/fil. Er det muligt.

Skriv gerne et svar så jeg kan fordele point.

Vh
Jind
Avatar billede mortvader Nybegynder
13. november 2010 - 14:25 #9
Du er desværre nødt til at have et felt. Men måske kan du skjule det på en eller anden måde?

Stregkodelæseren fungerer i princippet som et tastatur, der simpelthen sender de tastetryk der svarer til nummeret/teksten i stregkoden.
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2010 - 16:48 #10
du skal bare kunne fange tastetryk hvad enten de er synlige eller ej