Avatar billede tofr Nybegynder
12. november 2010 - 14:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få forbindelse til hjemmegruppe, og kan ikke se PC med trådløs forbindelse under netværk.

Jeg har 2 stationære PC en med Win7 (64bit), en Win7 (32bit) og en bærbar med Win7 (32bit), alle med Norton 360.

Efter jeg har installeret Win7 på disse PC'er har jeg 2 problemer:

1. Kan ikke oprette hjemmegruppe, når har opretten hjemmegruppen på den ene PC og vil tilmelde de andre PC'er, får jeg beskeden at der ikke kan fåes forbindelse til hjemmegruppen. Jeg har prøvet at deaktivere firewall i Norton 360, uden at det hjalp.

2. Under netværk kan jeg kun se de PC'er som er kablet til routeren, men ikke dem der er trådløst tilkoblet. For mig ser det ud som Win7 ikke vil have kontakt med PC'er med trådløst forbindelse.

Inden jeg instalerede Win7 havde jeg en PC med Vista(64bit), en med XP og den bærbar med XP, alle med Norton 360, her var der ingen problermer, derfor udelukke jeg at det kan være et router problem, og tror helle ikke at det kan være firewall der blokere.
Avatar billede bramming Nybegynder
12. november 2010 - 14:23 #1
En Firewall kan altid blokere for sådan noget stads.. Du skal i hvert fald være sikker på både den indbyggede Windows firewall samt Nortons firewall er disabled eller i så fald tillader disse service at kører.

Men kig her - gode guides jeg brugte da jeg skulle have det op at kører:

1. http://www.windows7news.com/2009/09/19/how-to-create-a-windows-7-homegroup/

2. http://www.windows7news.com/2009/09/19/how-to-create-a-windows-7-homegroup/2/
Avatar billede tofr Nybegynder
12. november 2010 - 15:10 #2
Jeg har sikret mig at både Windows firewall og Norton er deaktiveret, uden det har ændret noget.

Jeg har været disse guides igennem uden at det har givet mig nogen løsning.

Jeg har ændret indstilling under:
Rediger delingsindstillinger for forskellige netværksprofiler
  Slået adgangskodebeskyttet deling fra

Derefter kan kan del drev og filer med de PC'er der er kablet til routeren.

Det der undre mig mest er at jeg under Netværk ikke kan den trådløst opkoblet PC.
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
13. november 2010 - 16:10 #3
Hejsa

Jeg har 3 laptops koblet trådløst op til vores router (TDC Homebox).
Min laptop er win 7 Ultimate og de 2 andre er Win 7 Home premium. Alle 3 er medlem af den samme arbejdsgruppe.
Jeg bruger Windows til at styre forbindelser til hjemmegruppen. Adgangskodebeskyttelse er slået fra.
Inder "Netværks- og delingscenter" klikker jeg på: "Se hele kortet". Inde i kort over netværket, kan jeg nede i bunden, klikke på: "Klik her for at se alle andre enheder", og så kan se alle maskiner og også browse mig ind på og se det der nu er delt på netværket.

/Mr. Athlon
Avatar billede tofr Nybegynder
14. november 2010 - 10:06 #4
Hej

Det ligner min opsætning, jeg har også TDC Homebox, Bortset fra at alle mine PC'er er med Win 7 Home premium.

Jeg har også slået adgangskodebeskyttelse fra så kan jeg del dele drev og filer.

Efter at jeg har opdateret driver for Intel(R) ICH10 Family SMBus Controller - 3A30, kan se min bærbare som er trådløst opkoblet. Jeg ved ikke om denne driver har noget med problemet at gøre, men nu er problemet løst.