Avatar billede morgel Nybegynder
12. november 2010 - 00:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Yousee sikerhedspakke

Hej,

Har lige installeret Yousee sikkerhedspakke. Vil gerne kunne styre hvornår børnene er på nettet. Har valgt et tidsrum og det ser ud til at virke på min egen pc. Mit spørgsmål er om sikkerhedspakken kører over routeren(den jeg har modtaget fra yousee) eller om sikkerhedspakken skal være installeret på børnenes pc også? Hvis det sidste er tilfældet, så er det vel lidt hat og briller, da teenageren bare kan slukke for sikkerhedspakken og dermed omgå den tid jeg har sat begrænsning på.

Mvh
Mikkel
Avatar billede kimtheman Novice
12. november 2010 - 01:34 #1
Vil mene det er et styk software og skal derfor installeres på de computere hvor det skal bruges.

Hvis børnene selv står som admins på computerene, så er det vist ikke til meget nytte.

Men i forhold til at lukke for bestemte Ipér, efter et givent tidspunkt osv, så understøtter mange routere den mulighed. Og det vil og kan gælde for hele netværket.

Så hvad hedder din router og måske den funktion er derinde i dens interface?
Avatar billede f-arn Guru
12. november 2010 - 06:07 #2
Yousee sikkerhedspakke skal installeres på dine børns PC for at virke. Jeg går ud fra du har fået voksenkontrol til at virke på din egen PC.
Avatar billede morgel Nybegynder
12. november 2010 - 10:00 #3
Ja så jeg har helt styr på hvornår jeg vil tillade mig selv at være på nettet. Det er meget betryggende at vide at jeg kun kan bruge internettet, når jeg selv tillader det...
Men ok, - jeg må så gå ud fra at der kræves en adgangskode for at slå programmet fra og at teenageren ikke ved at man kan stoppe processer, forhindre opstart af bestemte programmer ect. Det virker sgu lidt uigennemtænkt...
Jeg tror bare jeg kaprer routeren, selvom den også har sine begrænsninger, hvad angår tidskontrol.

Men tak for responcen!
Avatar billede moddi100 Seniormester
12. november 2010 - 10:02 #4
Nu har jeg ikke selv haft fingrene i YouSee's sikkerhedspakke, men med TDC's Sikkerhedspakke, var det tidligere sådan at man skulle bruge en adgangskode til at slå sikkerhedspakken og dermed begrænsningerne af igen. Det vil altså ikke være muligt for dine børn at slå sikkerhedspakken/forældrekontrol af uden den adgangskode du har oprettet. Det gælder hvad enten de er administratorer eller ej.
Avatar billede f-arn Guru
12. november 2010 - 10:08 #5
Du skal ikke selv lægge et svar. Det er forbeholdt løsninger og pointgivning.

Da Yousee Sikerhedspakke er lavet af F-Secure, kan du måske bruge det her: http://www.f-secure.com/en_EMEA/flash-content/e-learning-tutorials/is2011/versions/en_US/faq/parental_control.html
Avatar billede morgel Nybegynder
09. december 2012 - 20:58 #6
Smid et svar så jeg kan give points
Avatar billede moddi100 Seniormester
10. december 2012 - 11:33 #7
Fra hvem øsnker du svar?