Avatar billede sibirn Nybegynder
11. november 2010 - 03:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Forskellen på Geforce gtx 280 og Geforce gtx 480?

Hej.

Jeg synes ikke mit Fallout new vegas kører optimalt i forskellige kampscener og ville høre om det kan betale sig at inverstere i et nyt grafikkort.

Min processor er:

Intel(R) Core(TM)2 quad CPU Q9550 @ 2.83 ghz

4 Gb ram

og som sagt Geforce gtx 280.

Vil jeg kunne mærke en betydelig forskel ved at udskifte grafikkortet til et nyt og bedre?
Avatar billede Jensen DK Novice
11. november 2010 - 07:46 #1
Du kan aflæse forskellen her.
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html
Hvor meget det hjælper er svært at sige men gtx 480 er noget af det kraftigste du kan få.
Avatar billede ggxdg Nybegynder
11. november 2010 - 08:35 #2
Hvis du har en masse penge at smide efter et grafikkort, så vent til GF580 kommer på gaden (~19 november ~4k kr http://newz.dk/nvidia-lancerer-geforce-gtx-580 ).
Forskellen mellem 280 og 480 er ganske betragtelig, men mit bud er at flere RAM også vil kunne gøre en forskel.

4GB er ok til vista og windows 7, og mange vil sige at du ikke en gang vil få brugt dem alle, men når du kommer over 2 GB, reserverer windows vista/7 25% af dine RAM til hardware-ting, og så har du reelt kun 3 GB at gøre med.

Man kan disable det med at vista og 7 reserverer RAM, men jeg kan dog ikke lige huske hvor man gør det.

Igen, mange vil mene at alt over 4 GB er overkill, men jeg kunne tydeligt mærke en forskel fra 4 til 6 GB.
Avatar billede sibirn Nybegynder
11. november 2010 - 13:44 #3
Oki tak for svar - lige et side spørgsmål

http://www.cryopc.co.uk/images/CryoQuadQ9550-GTX280.jpg

Han får 14119 i den test.

Jeg får bare 12312 og jeg har samme grafikkort og cpu.

Hvorfor så stor en forskel? Eller er det ikke så meget forskel?

I kan bare sende et svar begge 2, så jeg kan give jer point.
Avatar billede sibirn Nybegynder
11. november 2010 - 17:54 #4
lol fjernede lige støv fra cpuen og fik 1000 ekstra point, så ligger på 133xx nu.
Avatar billede Jensen DK Novice
12. november 2010 - 07:11 #5
Så kom der da noget godt ud af det.